سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

جمع آوری دو هزار و 600 میلیارد ریال زکات هدف گذاری شده است

دبیر ستاد زکات کشور گفت: در سال حماسه اقتصادی جمع آوری دو هزار و 600 میلیارد ریال زکات در کشور هدف گذاری شده است.


ˈ به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، حسین نبی لوˈ در سمنان افزود: این رقم حدود دو برابر زکات جمع آوری شده سال 91 است که شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی کشور با توجه به نامگذاری سال 92 به عنوان سال حماسه اقتصادی مصوب کرده است.

وی گفت: در سال گذشته یک هزار و 360 میلیارد ریال زکات در کشور جمع آوری شده بود.

وی با توجه به دو برابر شدن دریافت زکات در سال 92 گفت: تحقق این امر امکان پذیر است به طوریکه به رغم اینکه سهمیه استان سمنان امسال 35 میلیارد ریال تعیین شده است اما مسوولان کمیته امداد دریافت 170 میلیارد ریال را برنامه ریزی و در حال جمع آوری این رقم هستند.

نبی لو به زکات دریافت شده در سه ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت به رغم اینکه هنوز فصل برداشت محصولات آغاز نشده 480 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 70 درصد رشد دارد.

وی گفت: دولت نیز برای کمک به اجرای طرحهای عمرانی مطابق با زکات جمع آوری شده اعتباراتی اختصاص می دهد و امسال در بودجه کشور 950 میلیارد ریال در این خصوص پیش بینی شده که هنوز رقمی پرداخت نشده است.

نبی لو خاطرنشان کرد: در سال 91 نیز یک هزار میلیارد ریال اختصاص یافته بود که 380 میلیارد ریال آن پرداخت شد.

وی در خصوص طرحهای در دست اجرای این نهاد در قالب طرح زکات اظهار داشت: هم اکنون پنج هزار و 200 طرح در حال اجراست که از این تعداد دو هزار طرح مرمتی و بقیه احداثی است.

دبیر ستاد زکات کشور گفت: علاوه بر 9 قلم محصول اصلی از سایر محصولات نیز به عنوان زکات مستحبی دریافت می شود به طوریکه از 480 میلیارد ریال زکات امسال 80 میلیارد ریال آن مستحبی بوده است./س

برچسب ها: جمع آوری ، زکات ، محصول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.