سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

نگراني اتحاديه خشكبار از كشش قيمتي خرما در بازار جهاني

معاون اتحاديه خشكبار خوزستان گفت: قيمت 1400 توماني براي هر كيلوگرم خرما خيلي مناسب و مورد رضايت كشاورزان است اما نگراني ما از بازارهاي جهاني است كه آيا كشش اين قيمت را دارند يا نه.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، احمد ميرهاشمي عنوان‌كرد: قيمت خرما در بازارهاي جهاني 800 تا 900 دلار تعيين شده و اين ميزان كمتر از نرخي است كه امسال براي خريد توافقي تعيين شده است.

وي افزود: ما مي‌توانيم خود را با شرايط جهاني وفق دهيم اما مشكل اين است كه نرخ ارز در كشور ما ثبات ندارد و از طرفي هزينه‌هاي توليد و حمل و نقل داخلي نيز شناور است.

معاون اتحاديه خشكبار خوزستان بيان‌كرد: هزينه‌هاي فرآوري و بسته‌بندي خرما به‌طور سرسام‌آوري بالا رفته است، به‌گونه‌اي كه هزينه‌هاي فرآوري و بسته‌بندي و كرايه‌هاي حمل و نقل بيش از 3 برابر شده است.

ميرهاشمي اظهاركرد: خرماي خوزستان سالانه عمدتاً به كشورهاي اروپايي، آسياي ميانه و روسيه صادر مي‌شود اما متأسفانه به دليل تحريم‌هاي جديد، امكان صادرات خرما به كشورهاي نيوزلند، كانادا، استراليا و انگليس را نداريم و به همين علت مجبوريم خرما را از طريق دبي با نام مبدأ اين كشور صادر كنيم كه در اين ميان هزينه‌هاي زيادي را متحمل مي‌شويم./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.