سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشك هاي غزه در شبكه 4 ريخته شد

شبكه چهار سيما از 5 تا 10 مرداد فيلم هاي « عراق براي فروپاشي»،« تاكسي به ‌مقصد تاريكي »،«پيامدهاي نفت خام»،« مرگ در غزه »،« اشك هاي غزه »و «شليك به فيل» را به نمايش در مي آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ اين فيلم ها در قالب جشنواره فيلم هاي مستند پخش مي شوند.

جشنواره فيلم هاي مستند شبكه 4 برترين آثارمستند را در ايام تابستان از شنبه تا پنجشنبه ساعت 14:00 به نمايش مي گذارد .

«عراق براي فروپاشي» فيلمي افشاگرانه از رابرت گرين‌والد است.اين فيلم روايتي از چپاول اقتصاديِ منابع طبيعي عراق توسط پيمانكاران بزرگ امريكايي است .

«تاكسي به‌مقصد تاريكي »: مستندي از الكس گيبني است اين فيلم برندة جايزة اسكار بهترين فيلم مستند در سال 2008 و منتخب و تحسين‌شدة جشنواره‌هاي معتبر بين‌المللي است.

«پيامدهاي نفت خام» مستندي از جمز جانداك‌ووداست كه نگاهي به عملكرد شركت‌هاي بزرگ نفتي دارد و به بررسي اثراتِ مصرفِ سوخت‌هاي فسيلي در گرم‌شدنِ زمين و بحران‌هاي زيست محيطي مي پردازد.

«مرگ در غزه» به كارگرداني جيمز ميلر محصول 2006انگلستان است. فيلم‌بردار و خبرنگاري به‌نام جيمز ميلر در موقع فيلم‌برداري در «رفح» در نوار غزه با گلولة سربازان صهيونيست به‌قتل مي‌رسد، و همكارانش فيلم او را كه دربارة زندگي و مبارزة كودكان در نوار غزه است به‌پايان مي‌برند...

«اشك هاي غزه » به كارگرداني ويبك لوكه‌برگ محصول 2010 نروژاست. فيلمي كه تماشاگرانِ جشنوارة تورنتو را در كانادا واداشت كه همراه كودكان غزه بگريند.

« شليك به فيل » ساخته آلبرتو آرچي و محمد رجي‌الله  محصول سال 2009، اسپانيا.است. اين فيلم روايتي مستند از  محاصره و مقاومت و مبارزه در نوار غزهاست./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.