سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظم اجتماعي لازمه اشاعه فرهنگ شهرنشيني

يک جامعه شناس گفت:افراد يک جامعه براي اشاعه فرهنگ صحيح شهري لازمه است قانون مداري، نظم وامنيت در جامعه را توسعه و آنرا در تمام ابعاد زندگي به کار برند.

خطيبي جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، گفت: افراد يک جامعه براي اشاعه فرهنگ صحيح شهري لازم است قانون‌مداري، نظم و امنيت در جامعه را توسعه و در صورت عدم رعايت شهروندان باعث عدم تعادل روحي و رواني و بر هم خوردن نظم اجتماعي مي‌شود همچنين توسعه مقررات راهنمايي و رانندگي و احترام به حقوق ديگران از نکاتي است بايد از سوي شهروندان رعايت شود.
وي با اشاره به نقش رسانه‌ها اظهار کرد: رسانه‌ها با اطلاع رساني از طريق جلسات، ميزگردها، انيمشين‌ها و حتي کارتونهاي جذاب براي سنين کودک و نوجوان و با نشر کتابها و مجلات در جهت بالا بودن سطح آگاهي و دانش شهروندان بسيار موثر هستند.
وي در خاتمه خاطر نشان کرد: در کلانشهرها با توجه به رشد جمعيت از طريق دانشگاه‌ها و دانشگاه‌هيان و معرفي شهروندان و اساتيد برگزيده و برجسته مي‌تواند در جهت آموزش صحيح شهروندان گامي موثر بردارند و تلازم سرمايه فرهنگي با اجتماعي باعث ساخته شدن شهروند نمونه و در نهايت منجر به جامعه با نشاط و سالم و آرام ساختن جامعه شهري و کاهش آسيب اجتماعي مي‌شود./ل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.