سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو ارشد حزب آزادي و عدالت مصر اتهامات مرسی را پوچ و بی اساس خواند

عضو ارشد حزب آزادي و عدالت مصر گفت: اتهامات عليه محمد مرسي پوچ و بي اساس است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، عبدالمعطي زکي در گفتگو با شبکه تلويزيوني الميادين از قاهره درباره اتهامات تروريستي مطرح عليه جماعت اخوان المسلمين گفت: جماعت اخوان المسلمين از مشارکت با همه گروه هاي سياسي مصر در روند سياسي اين کشور استقبال مي کند و به حاشيه راندن گروه هاي ديگر در چارچوب سياست هاي گروه هاي اسلامي قرار ندارد. همه گروه هاي مصري بر مقابله با تروريسم تاکيد دارند و اگر قرار است اتهام تروريستي عليه يک جرياني سياسي مصر زده شود بايد بر اساس اسناد و مدارک باشد. اراذل و اوباش به تظاهرات حاميان اخوان المسلمين در روزهاي گذشته حمله کردند و وزارت کشور مصر اين اراذل و اوباش را براي حمله به طرفداران اخوان المسلمين تحريک مي کند يا اين که اقدامات آنان را ناديده مي گيرد. ما به دنبال آشتي ملي و اعتماد سازي در مصر هستيم و ملت مصر مي تواند درباره برگزاري انتخابات رياست جمهوري پيش از موعد نظر خود را مطرح کند و سپس انتخابات پارلماني برگزار شود. در صورتي که اخواني ها در اين انتخابات شرکت کنند به صورت مسالمت آميز به مخالفت هاي خود با دولت جديد ادامه خواهند داد. حکومت براي اخواني ها هدف نبوده بلکه ابزاري براي محقق کردن اهداف ملت مصر است.
وي درباره اتهام مطرح شده عليه محمد مرسي مبني بر فرار از زندان النطرون و جاسوسي براي جنبش حماس گفت: رئيس جمهور مرسي در اين زندان به عنوان فردي ربوده شده حضور داشت و در روزهاي نزديک به انقلاب بيست و پنجم ژانويه سال 2011 ربوده شد. وزير کشور آن زمان اکنون در زندان قرار دارد. کساني که اين اتهامات پوچ را عليه مرسي مطرح مي کنند مي خواهند کودتاي نظامي خود را عليه مرسي و انحلال پارلمان و به تعليق درآودن عمل به قانون اساسي را توجيه کنند. محمد مرسي به صورت قانوني و دموکراتيک در مصر به قدرت رسيد و نمي توان به هيچ صورتي اين کودتاي نظامي را توجيه کرد.
وي درباره اتهامات به جنبش حماس مبني بر حمله به شهروندان مصري بيان داشت: در صورتي که اين اتهامات بر اساس اسناد و مدارک باشد اين حملات را محکوم مي کنيم ولي تا کنون مدرکي ارائه نشده است. اراذل و اوباش در مصر به صورت سازماني فعاليت مي کنند و آخرين حمله آنان به طرفداران اخوان المسلمين در شهر منصور بوده است.









برچسب ها: بین الملل ، مرسی ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.