سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

پیش‌بینی تولید 20 هزار تنی محصول پیاز در طارم

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: پیش‎بینی می‎شود بیش از 20 هزار تن محصول پیاز از اراضی شهرستان طارم برداشت شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران مسعود زنگنه اظهار داشت: شهرستان طارم یکی از شهرهای موفق در تولید و برداشت پیاز در سطح استان است.

وی به وضعیت فعلی تولید پیاز در شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: هر ساله میزان قابل توجهی از این محصول در اراضی این شهرستان برداشت می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم از آغاز برداشت محصول پیاز از اراضی شهرستان طارم خبر داد و گفت: سطح زیر کشت این محصول در سال 91 افزون بر 700 هکتار بوده است.

وی به تعداد بهره‎‌برداران این محصول اشاره کرد و یادآور شد: تعداد بهره‌برداران محصول پیاز در اراضی شهرستان طارم بالغ بر 600 نفر است.

زنگنه ادامه داد: تعداد روستا‎هایی که در سال جاری اقدام به کشت این محصول نمو ده‎اند نیز بالغ بر 25 روستا برآورد شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم به ارقام کشت شده محصول پیاز در اراضی شهرستان طارم اشاره کرد و اظهار داشت: رقم مورد کشت از نوع رقم محلی طارم بوده است.

وی با بیان اینکه این رقم جزء ارقام با عملکرد بالا و کیفیت مناسب محسوب می‎شود، افزود: کیفیت و کمیت تولید پیاز در شهرستان طارم مناسب ارزیابی شده است.

زنگنه محصول پیاز تولیدی این شهرستان دارای کیفیت بالا عنوان کرد و گفت: محصول پیاز طارم در اکثرا بازارها و میادین میوه و تره بار داخل استان و سایر استان‌ها به فروش می‌رسد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم به استان‎های مقصد صادرات پیاز طارم اشاره و خاطر نشان کرد: پیاز تولیدی طارم در استان‎های همجوار مانند گیلان، قزوین، تهران و سایر استان‎های کشور عرضه می‎شود.

وی افزایش میزان تولید پیاز در طارم را یادآور شد و تاکید کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طارم در سال جاری اقدامات لازم برای افزایش کیفیت و کمیت پیاز تولیدی در اراضی شهرستان را در دستور کار خود داشته است.

زنگنه اجرای پروژه افزایش تولید پیاز با توزیع به موقع انواع نهاده‎های کشاورزی را از جمله اقدامات این مدیریت در راستا توسعه کشت و برداشت پیاز عنوان کرد و اظهار داشت: اقدامات لازم در این راستا صورت گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم از برگزاری کلاس‎های آموزشی در راستای افزایش بهره‎وری تولیدات کشاورزی خبر داد و تاکید کرد: در راستای افزایش بهره‎وری تولید محصول پیاز و سایر محصولات تولیدی در طارم کلاس‎های آموزشی لازم برگزار می‎شود.

وی به دیگر اقدامات انجام شده در این راستا اشاره کرد و ادامه داد:  نظارت فنی بر مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت برای بالا بردن کیفیت و کمیت این محصول انجام شده است.

زنگنه نظارت فنی بر مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت برای بالا بردن کیفیت و کمیت این محصول را یادآور شد و تاکید کرد: این اقدامات نقش مهمی در افزایش کیفیت و کمیت محصول پیاز تولیدی داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم به زمان برداشت محصول پیاز اشاره کرد و گفت: زمان برداشت این محصول از اواسط مرداد آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه می‎یابد ودرسال جاری به علت شرایط جوی 10 تا 15 روز عملیات برداشت زودتر آغاز شده است.
برچسب ها: زنجان ، طارم ، پیاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.