سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

مصرف داروهاي آنتي بيوتيك سلامت مردم را تهديد مي كند

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي ياسوج گفت: مصرف خود سرانه دارو هاي آنتي بيوتيك در اين استان سلامت مردم را با تهديد جدي روبرو كرده است.

دكتر رحمت‌اله افشار در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: مصرف آنتي بيوتيك در كهگيلويه و بويراحمد نسبت به شاخص‌ كشوري آمار بالايي را به خود اختصاص داده كه در اين زمينه بايد از مصرف خود سرانه دارو جلوگيري كرد.
وي بيان كرد: نسخه‌هاي تمام پزشكان عمومي، متخصص و دندانپزشك كهگيلويه و بويراحمد در كميته تجويز و مصرف منطقي دارو بررسي شده و پزشكان به چهار گروه A ،B ،C ، D دسته‌بندي مي‌شوند.
افشار با بيان اينكه پزشكان گروه A مورد تشويق قرار مي‌گيرند اظهار كرد: براي گروه C جريمه ‌ها يي مانند دوره‌هاي بازآموزي در نظر گرفته شد و در مورد گروه D در مواردي اقدام به لغو قرار داد مي‌شود.
وي تامين داروي بيماران خاص در كهگيلويه و بويراحمد را بخشي از فعاليت هاي معاونت غذا و دارو برشمرد و عنوان كرد: بيماران تالاسمي، هموفيلي، دياليزي، پيوندكليه و ام.اس در اين گروه قرار مي‌گيرند.
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي ياسوج ابراز داشت: تلاش مي شود بيماران سرطاني در استان به ليست گروه بيماران خاص اضافه‌ شود.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر 315 بيمار سرطاني در كهگيلويه و بويراحمد در اين معاونت تشكيل پرونده داده و دارو دريافت مي‌كنند افزود: 70 درصد حجم ريالي خريد دارو در اين استان مربوط به داروهاي شيمي‌درماني است./س
more...
برچسب ها: مصرف ، دارو ، آنتی ، بیوتیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.