سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمد مرسي:از زندان النطرون فرار نکردم

رئیس جمهوری برکنار شده مصر ، فرار از پیش طراحی شده برای خروج از زندان النطرون را تکذیب کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ یکی از اتهامات مطرح شده علیه محمد مرسی فرار از زندان النطرون پنج روز پس از انقلاب بیست و پنجم ژانویه سال 2011 است و وی در گفتگوی دو سال پیش خود با این شبکه با تکذیب طراحی عملیات فرار به جزئیات خارج شدن خود از این زندان اشاره کرد و گفت: ما در حال حاضر در وضع خوبی قرار داریم.

من به همراه سی و سه نفر از اعضای ارشد اخوان المسلمین از ده استان مصر در بامداد روز جمعه بازداشت شدیم. ابتدا در زندان حجز در مقر سازمان امنیت 24 بازداشت شدیم و سپس صبح روز شنبه افسران این بازداشتگاه به ما اطلاع دادند که به مقر دادستانی منتقل می شویم. دو خودرو سی و چهار نفر از اعضای اخوان المسلمین را به ساختمان پنجم دادستانی انتقال دادند که از میان این افراد می توان به عصام العریان، محیی حامد،مصطفی الغنیمی،سعد الحسینی و محمد الکتاتنی اشاره کرد. هفت نفر ازاین افراد از اعضای شورای مرکزی اخوان المسلمین هستند. در نهایت ما را به شمال مصر و منطقه ای میان قاهره و اسکندریه در نزدیکی شهر سادات در زندان النطرون منقل کردند و ما را وارد بند سه این زندان کردند و درهای این زندان را بستند. این زندان یکصد کیلومتر با قاهره فاصله دارد. به ما اطلاع ندادند که چه وضع قضایی داریم. آیا بازداشت هستیم و چه اتهاماتی علیه مطرح است. بامداد روز بعد شاهد تیراندازی خارج از زندان بودیم و گازهای اشک آور به داخل زندان شلیک شد و زندانیان در وضع بسیار بدی قرار گرفتند. زندانبانی که در داخل زندان بود درهای شماری از بندها را باز و سپس فرار کرد. این نگرانی را داشتیم که زندان در آتش خواهد سوخت. مشخص نبود چه کسانی به زندان حمله کردند و درهای شماری از بندها را شکستند و تنها درب بند ما بسته ماند.

وی افزود: سه ساعت در این وضع بودیم و توانستیم با همکاری شماری از زندانیان این درب را بشکنیم و همه از زندان خارج شدیم. ما مجبور شدیم از زندان خارج شدیم و هرگز فرار نکردیم. ما نمی توانیم فرار کنیم و به مسئولیت های خود پایبند هستیم. به دنبال یک مسئول دادستانی بودیم تا گزارشی از وضع زندان را در اختیار این مسئول قرار دادیم. هیچ فردی در زندان زخمی و کشته نشد. یکی از شهروندان مصری این دستگاه تلفن را در اختیار من قرار داد و من این فرد را نمی شناسم و به نظر می رسد این فرد با شبکه الجزیره تماس گرفته است. خواسته ما حفظ منافع و ثبات مصر است و از همه ملت مصر می خواهیم به دنبال ویرانی این کشور نباشد چرا که تلاش برای ویران کردن مصر زمینه را برای دخالت نیروهای خارجی در کشور فراهم می کند. تلاش ما برای مقابله با این دخالت است. ما خواهان آرامش در مصر هستیم. اخوان المسلمین از منافع ملت مصر حمایت می کند.
برچسب ها: مصر ، مرسی ، زندان ، تکذیب ، بین الملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.