سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رابطه مستقیم خشونت هاي صحراي سينا با اخوان المسلمين

خبرنگار سی ان ان : برخی تحلیلگران مصری می گویند بین خشونتهای صحرای سینا و اخوان المسلمین ارتباط مستقیم وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ؛ حامیان و مخالفان "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده ی مصر در خیابان های این کشور حضور دارند. ژنرال "عبدالفتاح السیسی" اوایل هفته ی جاری ازمردم مصر خواسته بود در حمایت از ارتش تظاهرات برگزار کنند.

در این باره "بن ویدمن" خبرنگار تلویزیون سی ان ان از قاهره گزارش داد: هم اکنون جمعیت بسیار زیادی در میدان التحریر تجمع کرده است. هلی کوپترهای آپاچی متعلق به ارتش مصر نیز برفراز این تظاهرکنندگان پرواز می کنند. پیش بینی می شود اواخر وقت امروز که هوا خنک تر می شود شمار بیشتری از مردم در تظاهرات شرکت کنند. البته اکنون در مصر ماه رمضان هم هست و پس از آنکه مردم روزه ی خود را افطار کردند و خورشید غروب کرد شمار مردم بیشتر هم خواهد شد.

وی افزود: در بخش های دیگر قاهره نیز حامیان "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنارشده ی مصر درحال برگزاری تظاهرات هستند. آنها می خواهند تظاهرات میلیونی را با شعارسرنگونی کودتا  برگزار کنند . تظاهرات متقابل در مصر درحال برگزاری است. درگیری هایی در شمال قاهره رخ داد که بنا بر اعلام وزارت بهداشت مصر در این درگیری ها ده نفر زخمی شدند. البته براساس اخباری که ما دریافت کرده ایم این درگیری ها به پایان رسیده است.

این خبر حاکی است ،" ژنرال "عبدالفتاح السیسی" از مردم خواسته است به خیابان ها بیایند تا وی از مجوز مردمی برخوردار باشد و احتمالا برخورد شدید تری با حامیان "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده ی مصر بکند. مصر در شبه جزیه ی سینا با وضعیتی بسیار جدی روبرو است ، در این منطقه سربازان و پلیس هدف حملات روزانه قرار می گیرند.

دست کم در هر روز یک سرباز یا یک مامور پلیس کشته می شود. ارتش مصر در نظر دارد این اقدامات را که ارتش آن را تروریسم می نامد ، سرکوب کند. برخی تحلیلگران مصری بین خشونت در صحرای سینا و اخوان المسلمین مصر و حامیان "محمد مرسی" ارتباط مستقیم برقرار می کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.