سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبعات و هزینه های جبران ناپذیر حملات سایبری برای کشورهای جهان

تحقیقات اخیر نشان میدهد حملات سایبری کشورها علیه یکدیگر سالانه بالغ بر 400 میلیارد دلار هزینه را به هدر میدهد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری تکنولوژی ورد ؛ گزارش اخیر "مرکز بین المللی مطالعات استراتژیک" درباره حملات سایبری و آثار و تبعات آن نشان میدهد تخلفات سایبری و جاسوسی ها از این طریق هزینه سالانه بیش از 70 تریلیون دلار بر اقتصاد جهان تحمیل می کند . 

اوج این آسیب را می توان در اقتصاد آمریکا مشاهد نمود ، جاییکه بالغ بر 500 هزار فرصت شغلی بعلت خسارات مالی فعالیت های غیرقانونی اینترنتی از بین رفته است . این تعداد شغل از بین رفته از سوی کارشناسان شرکت بزرگ "مک کافی" رد شده و میزان آن را بسیار بیشتر از عدد اعلام شده مطرح می سازند . 

این مبلغ خسارت همچنین از ضررهای مالی که دولت آمریکا از جانب قاچاق مواد مخدر در این کشور یا تصادفات جاده ای متحمل می شد ، بیشتر است . 

در ادامه این گزارش آمده است : سودی که متولیان اصلی تخلفات عظیم سایبری در جهان از این راه بدست می آورند آنقدر فراوان است که شرکت های بزرگ و سرشناس دنیا و همچنین مقامات سیاسی کشورها با طمع سوددهی زیاد آن نقشی فعال در این عرصه ایفا می کنند . 

نمونه بارزی از این گزارش مرکز بین المللی مطالعات استراتژیک را می توان در اسنادی که اخیرا "ادوارد اسنودن" افشاگر اطلاعات محرمانه جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا مشاهده کرد . بر اساس اظهارات و اسناد اسنودن ایالات متحده تمامی مکالمات تلفنی و فعالیت های اینترنتی شهروندان خود را رصد می کند . 

مهمتر اینکه اسنودن افشا کرده است که سازمان امنیت ملی آمریکا مدت هاست این برنامه جاسوسی را در سفارت خانه های کشورهای هم پیمان خود از جمله آلمان و فرانسه نیز اجرا می کند . این دو کشور از خبر جاسوسی واشنگتن از آنها خشمگین شده و خواستار توقف فوری آن شدند اما اوباما ، رییس جمهوری آمریکا در اظهاراتی صریح و البته مضحکانه مدعی شده که آنان نیز می توانند در خاک آمریکا جاسوسی کنند . 

افشاي اسناد اداره امنيت ملي امريکا عليه شهروندان امريکايي يا امنيت ملي امريکا نيست اما عليه اداره امنيت ملي است چون آن‌ها افشاي جزييات اين برنامه‌ها را بر خلاف منافع خود تلقي مي‌کنند. اسنودن ۲۳ ژوئن از هنگ کنگ وارد مسکو شد اما به دليل لغو گذرنامه‌اش از سوي امريکا، مدتي در فرودگاه اين شهر سرگردان بود.

وي به دنبال گرفتن پناهندگي در برخي از کشورهاي اروپايي و امريکاي لاتين بود و سرانجام از ونزوئلا و نيکاراگوئه و بوليوي پيشنهاد پناهندگي دريافت کرد.

در انتهای این گزارش آمده است : بطور بالقوه نیز بیش از 508 فرصت شغلی در سراسر دنیا و بخصوص ایالات متحده که یکی از فعال ترین کشورها در زمینه جاسوسی های اینترنتی و حملات سایبری محسوب می شود ، از بین رفته است . 

واشنگتن تصمیمی ندارد سودی را که از این طریق بدست می آورد را به هیچ قیمتی از دست بدهد حتی اگر هزینه آن گریبان شهروندان این کشور یا سایر کشورها و دولت ها را بگیرد . 
برچسب ها: هزینه ، جبران ، سایبری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.