سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار حریفان ایران در جام ملتهای بسکتبال آسیا؛

مصدومیت ستاره بسکتبال چین جدی نیست/ ژیان لیان به جام ملتها می رسد

طبق اخبار سایتهای آسیایی مشکل ژیان لیان ستاره بسکتبال چین که با مصدومیت خود دیدار با ونزوئلا را از دست داد، جدی نیست و این بازیکن به موقع به جام ملتها می رسد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ ژیان لیان ستاره 26 ساله بسکتبال چین که سابقه بازی در لیگ حرفه ای NBA را دارد در جریان تمرینات این هفته مصدوم شده و در دیدارهای دوستانه نیز روی نیمکت نشست. ژیان لیان حتی در تمرینات ابتدایی تیم برای دیدار دوستانه مقابل نیوزلند حاضر نشد و برای آزمایشات بعدی به پکن پایتخت چین منتقل شد اما سایتهای آسیایی از جدی نبودن مصدومیت این بازیکن خبر دادند.

ستاره بسکتبال چین که یکی از مهمترین بازیکنان این تیم برای جام ملتها به شمار می رود تا زمان شروع جام ملتها به بازی بر می گردد اما در غیاب وی، وانگ ژی ژی سنتر کهنه کار چین در بازیهای دوستانه به میدان رفت و دیدار اول مقابل نیوزلند هم با نتیجه 79 بر 66 به سود چین تمام شد. چینی ها امروز در دومین بازی دوستانه با نیوزلند دیدار می کنند.

وانگ ژی ژی بازیکن 34 ساله چین در حالی به ترکیب تیم بازگشت که هفته قبل شنیده می شد در لیست جام ملتها قرار ندارد. با اضافه شدن ژی ژی 214 سانتی متری تیم چین هفت بازیکن بالای 2 متر دارد و میانگین قدی تیم به 202/42 سانتی متر رسید که عنوان بلندقدترین تیم جام ملتها را به چین اختصاص می دهد. چین تنها تیم جام ملتها با میانگین قدی بالای دو متر است.

اردوی هندی ها در ترکیه و پیروزی اردن مقابل تیم چینی

تیم هند برای آماده سازی جام ملتها به کشور ترکیه سفر کرده و آخرین مرحله آماده سازی را زیر نظر اسکات فلمینگ مربی سابق تیمهای دی لیگ NBA پشت سر می گذارد. هند در گروه چهارم جام ملتها با تیمهای بحرین، قزاقستان و تایلند هم گروه است.

تیم اردن نیز در آخرین مراحل آماده سازی پیش از جام ملتها با تیم جیانگسو چین روبرو شده و 78 بر 66 این تیم را شکست داد. اردنی ها دو دیدار دوستانه دیگر نیز قبل از سفر به فیلیپین خواهند داشت.

تیم عربستان از دیگر تیمهای حاضر در جام ملتها با نتیجه ضعیف 74 بر 47 از تونس شکست خورد./مح
برچسب ها: ژیان ، لیان ، چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.