سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بروجردي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران هشدار داد

ادغام آب و فاضلاب روستايي و شهري باعث تشديد مشکلات آب روستايي/ بحراني شدن تامين آب 39 روستاي بروجرد

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس،‌ با بيان اينکه مشکل آب 39 روستاي شهرستا‌ن بروجرد به نقطه بحران رسيده است، گفت: ادغام آب و فاضلاب روستايي و شهري باعث تشديد اين مشکلات خواهد شد.

علاءالدين بروجردي نماينده بروجرد در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، به بحران آب در اين شهرستان اشاره کرد و گفت: مشکل آب 39 روستاي شهرستان بروجرد به نقطه بحران رسيده است.

وي افزود: طي بازديدي که از اين روستاها به عمل آمد، ساکنين اين روستاها براي تهيه آب آشاميدني و حتي آب مصرفي روزمره با مشکل مواجه بوده و حتي در اين ماه مبارک رمضان براي وضو ساختن نيز با سختي روبه‌رو هستند.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اهميت آب در روستاها، از جمله مصرف کشاورزي، تصميم‌گيري شد تا آب مورد نياز اين روستاها از طريق تانکر که تعداد آنها نيز محدود است، تا اطلاع ثانوي تامين شود.

بروجردي در ادامه به موضوع ادغام تشکيلات آب و فاضلاب روستايي و شهري اشاره کرد و گفت: به نظر مي‌‌رسد ادغام‌ تشکيلات‌ آب و فاضلاب روستايي و شهري وضعيت را بدتر خواهد کرد.

نماينده بروجرد تصريح کرد: در حال حاضر که تشکيلات آب و فاضلاب روستايي مجزا است با اين همه مشکل روبرو هستيم، لذا اگر اين تشکيلات با تشکيلات آب و فاضلاب شهري ادغام شود، مشکلات آب روستايي تشديد خواهد شد.

وي خاطرنشان کرد: در صورت ادغام اين تشکيلات اشتباهي که در مجلس ششم در خصوص ادغام وزارت جهاد سازندگي با وزارت کشاورزي صورت گرفت، به شکل ديگري تکرار خواهد شد.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه تصريح کرد: دولت آينده بايد توجه به مشکلات آب روستايي از قبيل آب شرب و آب کشاورزي، رسيدگي به اين موضوع را درصدر برنامه‌هاي خود قرار دهد.

بروجردي اظهار داشت: از دولت فعلي انتظار مي‌رود تا روزهاي پاياني خود مشکل آب 39 روستاي بروجرد را رفع كند.

وي گفت: در اين رابطه با آقاي نامجو وزير نيرو صحبت‌هايي داشتيم که بنا شد اعتبارات مورد نياز اختصاص داده شود.

نماينده بروجرد در پايان گفت: در صورتي که اعتبارات پيش‌بيني شده تا 24 ساعت آينده جهت رفع اين مشکلات اختصاص داده شود، مشکل بحران آب 39 روستاي بروجرد حل خواهد شد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: بحران ، اب ، بروجرد ، مجلس ، ششم ، ادغام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.