سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

فتنه‌ها همواره اسلام را تهدید می‌کنند

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه دین اسلام همواره در معرض خطر فتنه‌هایی قرار دارد گفت: وظیفه مسلمانان در هر مقطع زمانی آن است که وظیفه خود و مصلحت دین را شناخته و بر همان اساس رفتار کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی پنجشنبه شب در پانزدهمین جلسه درس اخلاق رمضان که در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، اظهار کرد: اگر انسان وظایف و تکالیف خود را به درستی انجام دهد در حقیقت صبر عام را تحقق بخشیده است.

وی افزود: بر اساس روایتی از حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه فتنه در دین همان چیزی است که ایشان از آن ابراز نگرانی کرده‌اند زیرا این نوع فتنه حتی از قتل هم بدتر است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه شناسایی عوامل ایجاد فتنه اهمیت بسزایی دارد خاطرنشان کرد: آنچه فتنه ‌را آغاز می‌کند پیروی از هوای نفس است ضمن اینکه عامل دیگری هم در این میان خودنمایی می‌کند و آن هم بدعت در دین است که با بدعت در اجتهاد تفاوت دارد.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: حضرت علی(ع) از اینکه مردم حلال و حرام خدا را نادیده بگیرند و با اسامی گوناگون ربا دریافت کنند نگران بود زیرا این امر همان فتنه‌ای محسوب می‌شد که در نهایت هم به شهادت ایشان انجامید زیرا وقتی مردم از دین فاصله بگیرند آنگاه خدا و فرامین او را ملاک قرار نخواهند داد.

وی با اشاره به مظلومیت غیر قابل تصور امیر مومنان(ع) گفت: شاید کسی غیر از معصوم(ع) در این جهان نباشد که بتواند این مظلومیت را به طور کامل درک کند؛ زندگی علی(ع) در حقیقت صبرنامه‌ای عجیب است و در عین حال نقاط عطفی هم در آن به چشم می‌خورد که خود حضرت با لحنی رقت‌انگیز از آنها نام می‌برد./س

برچسب ها: قم ، تهدید ، فتنه ، اسلام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.