سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

1300 دانشجوی معلول زیر پوشش اداره بهزیستی دماوند قرار دارند

در حوزه توان ‏بخشی شهرستان دماوند، هزار و 300 دانشجوی معلول در تمام مقاطع تحصیلی این اداره قرار دارند و بخش زیادی از شهریه‏ ها و هزینه‏ های تحصیلی این افراد را بهزیستی پرداخت می کند.

طاهره بهاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در حال حاضر 773 مورد مستمری ‏بگیر توان ‏بخشی در شهرستان دماوند وجود دارد.

وی ادامه داد: مرکز سالمندان شهرزاد در دماوند و شیرین در رودهن وجود دارد و این مراکز موظف هستند تا در مرحله اول به سالمندان شهرستان دماوند و در مرحله بعد به سالمندانی که از تهران معرفی می‏ شوند، خدمات ارائه دهند.

بهاری افزود: مرکز فرشتگان در رودهن و مرکز ذهنی دماوند به پسران بالای 14 سال که به صورت شبانه‏ روزی نگهداری می‏ شوند و در مرکز حرفه ‏آموزی به یادگیری مهارت فنی و حرفه ‏ای مشغول هستند، خدمات ارائه می‏ دهند.

معاون توان‏ بخشی اداره بهزیستی شهرستان دماوند به فعالیت کلینیک ‏های مددکاری اشاره کرد و افزود: کلینیک ‏های مددکاری فرشتگان رودهن و کلینیک مددکاری انجمن پیشرفت معلولان شهرستان دماوند هر کدام 300 پرونده در دست دارند که موظف هستند به انجام خدمات به آنها بپردازند.

وی ادامه داد: تمام این مراکز تحت نظارت بهزیستی فعالیت می ‏کنند و از یارانه‏ ها و بودجه بهزیستی استان تهران بهره‏ مند هستند./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.