سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد 7.5 میلیون شغل در دولت نهم و دهم / رشد 10 میلیونی بیمه شدگان تأمین اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: در طول دولت نهم و دهم 7.5 میلیون شغل در بخش‌های مختلف ایجاد شد که در این زمینه رشد 10 میلیونی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از مراسم شصتمین سال تأسیس سازمان تأمین اجتماعی که شب گذشته برگزار شد، اسدالله عباسی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی یک تکلیف و وظیفه در برابر آحاد جامعه انجام می‌دهد و در زمینه‌های اجتماعی، حقوقی و علمی زمینه‌های کاربردی و حیاتی را در پی دارد.
وی با اشاره به تاریخچه تأسیس سازمان تأمین اجتماعی در ایران افزود: در سالهای اخیر و طی فعالیت دولت نهم و دهم جمعیت 27 میلیون نفری افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی با 10 میلیون نفر رشد به 37 میلیون بیمه‌ شده تا این لحظه رسیده است.
وی تصریح کرد: قبل از آغاز به کار دولت نهم، تعداد بیمه‌شدگان اصلی سازمان تأمین اجتماعی 7 میلیون و 162 هزار نفر بوده و این تعداد بیمه شده اصلی در سال جاری به 12 میلیون و 523 هزار نفر رسیده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ایجاد 7 میلیون و 500 هزار شغل در دولت نهم و دهم اشاره کرده و یادآور شد: قبل از دولت نهم و دهم 35 هزار میلیارد تومان بدهی انباشته از سوی دولت به سازمان تأمین اجتماعی وجود داشت اما در حال حاضر این بدهی تسویه شده است.
وی به پرداخت ما به التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان در اوایل تیر ماه اشاره کرد و افزود: هیچ کس فکر نمی‌کرد افزایش حقوق بازنشستگان تا مرداد ماه پرداخت شود اما این اقدام از سوی سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفت.
عباسی با اشاره به بیمه شدن خانوارهای روستایی و عشایر گفت: در حال حاضر یک میلیون و 120 هزار خانوار روستایی تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر قرار دارند و از این تعداد 15 هزار و 600 خانوار همانند بازنشستگان تأمین اجتماعی از مستمری و حقوق بازنشستگی برخوردارند.
وی در خصوص بیمه طلایی بازنشستگان کشوری اظهار داشت: یک میلیون و 150 هزار بازنشسته کشوری از بیمه طلایی برخوردارند و یک هزار میلیارد تومان مطالبات قبل از سال 79 و همینطور ما به التفاوت اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری به آنها پرداخت شده است.
عباسی با تأکید بر اینکه یک میلیون و 500 هزار فرصت شغلی در بخش تعاون ایجاد شده است، اذعان داشت: 500 هزار فرصت شغلی نیز در بخش مسکن داشتیم و 2 میلیون و 300 هزار نفر نیز از طریق شورای عالی اشتغال و بنگاه‌های خورد و خوداشتغالی در کشور ایجاد اشتغال شده است.
وی با اشاره به اینکه در طول 4 سال دولت دهم شورای عالی اشتغال 54 جلسه تشکیل داد، گفت: 11 جلسه نیز در طول دولت نهم از سوی شورای عالی اشتغال برای ایجاد اشتغال آحاد ملت تشکیل شده است.
وی به جلسات هفته آینده هیئت‌ امنا و شورای عالی کار اشاره کرد و یادآور شد: در این جلسات در خصوص حق مسکن و حق کار و بار کارگران مصوبات قابل قبولی خواهیم داشت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه اگر کسی بیمه نیست می‌تواند نسبت به بیمه خود اقدام کند، خاطر نشان کرد: افرادی که به صورت سرپایی و بستری به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند می‌توانند از بیمه خدمات درمانی در همان لحظه استفاده کنند./ل

برچسب ها: تأمین ، اجتماعی ، شغل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.