سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنبش تمرد: با تروريست ها مذاکره نمی کنیم

بنیانگذار جنبش تمرد در مصر اعلام کرد با تروریست ها مذاکره ای صورت نخواهد گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری فرانس24، ارتش مبارزه با تروریسم را وظیفه اصلی خود معرفی کرده است. این اعلام ارتش در واقع ، جنبش اخوان المسلمین را هدف قرار داده است. به ویژه آنکه ارتش به اخوان المسلمین 24 ساعت مهلت داده است تا به روند گذار سیاسی در کشور بپیوندد.

واقعیت امروز جامعه مصر،وجود کشوری دو دسته شده است که هر دسته با اراده ای راسخ است. در یک طرف،طرفداران جنبش اخوان المسلمین وجود دارد که از سه هفته پیش تاکنون بی وقفه برای بازگشت محمد مرسی ،رئیس جمهور برکنار شده کشورشان، تلاش می کنند.

در طرف دیگر ائتلافی متشکل از تشکل ها ، احزاب لائیک ، جنبش تمرد و ارتش وجود دارد که رهبری آن را ژنرال السیسی برعهده دارد. ژنرال السیسی از مردم کشورش خواسته علیه آنچه که وی تروریسم توصیف کرده است به طور گسترده تظاهرات کنند، این درخواست و موضع مورد تایید وحمایت جنبش تمرد نیز قرار گرفته است. جنبش تمرد ،اخوان المسلمین را عامل کشتارهای روزهای اخیر در مصر معرفی کرده است.

محمد عبدالعزیز بنیانگذار جنبش تمرد در این باره می گوید هیچ گونه امکانی برای آشتی با تروریسم وجود ندارد. مادامی که خون مردم در صحرای سینا ، منصوره و خیابان های قاهره ریخته می شود ، هیچ گونه امکان آشتی وجود ندارد .اخوان المسلمین نیز در نظر دارد امروز مقابله به مثل کند و ازطرفداران خود خواسته است به خیابانها بریزند. بنابراین با توجه به اینکه طرفداران هر دو گروه مخالف امروز در مصر تظاهرات خواهند کرد امکان درگیری بین آنها وجود دارد. مقامات کشور هشدار داده اند هیچ گونه خشونتی را تحمل نخواهند کرد. حازم الببلاوی نخست وزیر موقت مصر اعلام کرد ما از هر کسی که نظر و عقاید خود را به طور مسالمت آمیز بیان می کند حمایت می کنیم.اما هیچ گونه توسل به خشونت را تحمل نخواهیم کرد.


برچسب ها: تمرد ، مصر ، مذاکره ، تروریست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.