سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چين از کره شمالي خواست مذاکرات هسته‌اي را از سربگيرد/ کره شمالي از آغاز مجدد گفتگوهاحمايت کرد

منابع خبری چین اعلام کردند معاون رئیس جمهور چین به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفت پکن به اعمال فشار برای آغاز مذاکرات در باره خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره ادامه می دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، لی یوآنچائو در رأس هیأتی بلند پایه برای شصتمین سالگرد پایان جنگ کره به پیونگ رفته است.

به نوشته روزنامه خلق متعلق به حزب کمونیست چین، او در این سفر پیام شی جینپینگ رئیس جمهور چین را تحویل فرد شماره یک کره شمالی داد.

لی یوآنچائو به رهبر کره شمالی گفت: چین به عنوان همسایه نزدیک شبه جزیره کره بر خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره اصرار خواهد داشت، از پاسداری از صلح و ثبات در شبه جزیره کره حمایت و بر توسل به گفتگو و رایزنی برای حل این مشکل تأکید خواهد کرد.

مذاکرات شش جانبه در باره برنامه هسته‌ای کره شمالی که دو کره، آمریکا، چین، روسیه و ژاپن در آن شرکت دارند از سال 2008 پس از آنکه کره شمالی میز مذاکره را ترک کرد، متوقف شده است.

کیم جونگ اون نیز در پاسخ اعلام کرد کره شمالی از تلاش‌های چین برای از سرگیری مذاکرات شش جانبه حمایت می کند.

کیم جونگ اون در پاسخ به این درخواست چین برای ازسرگیری گفتگوهای شش جانبه گفت کره شمالی از تلاشهای چین برای ازسرگیری گفتگوهای شش جانبه حمایت می کن و حاضر است تلاشهایی با همه طرفهای مطرح در این گفتگوها برای حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره کره صورت بدهد.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.