سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرانسه رعایت حق برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز را در مصر خواستار شد

فرانسه در آستانه تظاهرات گروه های رقیب مصر در روز جمعه به شدت ابراز نگرانی کرد و رعایت حق برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز را خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "فیلیپ لالیو"، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت: در این دوره حساس در مصر موضوع مهم این است که اقدامی برای تشدید تنش و تحریک خشونت صورت نگیرد .
 
لالیو خاطر نشان کرد مهم این است که انتقال سیاسی با رعایت حقوق بشر، حاکمیت قانون و تکثرگرایی همراه با مشارکت همه نیروها و حساسیت های سیاسی صورت گیرد.
 
وی افزود: برای رسیدن به این هدف رعایت حق تظاهرات مسالمت آمیز، خودداری از دستگیری های خارج از روال قضایی و خودداری از توسل به خشونت ضروری است.
 
ارتش مصر و اردوگاه طرفداران محمد مرسی، رئیس جمهور بر کنار شده این کشور روز پنجشنبه در آخرین دقایق قبل از تظاهرات روز جمعه تلاش کردند اوضاع را آرام کنند.
 
ژنرال عبدالفتاح سیسی، فرمانده ارتش مصر از همه مصری ها خواست روز جمعه به خیابان بیایند و برای پایان دادن به خشونت و تروریسم به او مهلت بدهند.
 
اخوان المسلمین که برای بازگرداندن محمد مرسی به قدرت تلاش می کند، دعوت ضمنی به جنگ داخلی را محکوم کرد و تجمع در اعتراض به کودتا را خواستار شد.

برچسب ها: فرانسه ، تظاهرات ، مصر ، لالیو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.