سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار ارتش مصر به خشونت طلبان در تظاهرات روز جمعه/تعیین ضرب الاجل 48 ساعته برای مخالفان دولت

ارتش مصر با انتشار بیانیه ای نسبت به هرگونه خشونت گرایی در تظاهرات روز جمعه این کشور هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الیوم السابع:ارتش مصر در بیانیه خود آورده است:ارتش از سلاح خود تنها در مقابله با افرادی که دست به خشونت گرایی می زنند استفاده می کند.
 
در همین حال ارتش مصر ضرب الاجل 48ساعته ای را برای پیوستن مخالفان به آنچه که این نهاد صفوف ملت مصر خوانده اعلام کرد.

ارتش مصر تهدید کرد سلاح خود را به طرف آنهایی خواهد گرفت که به خشونت متوسل می شوند. این شدیدترین هشدار ارتش به شمار می رود که در آستانه تظاهرات برنامه ریزی شده روز جمعه طرفداران و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر مطرح می شود که پیش بینی می شود به یک رویارویی خیابانی مرگبار تبدیل شود .

ارتش مصر از مصری ها خواسته است روز جمعه به خیابان ها بیایند و تظاهراتی گسترده را برگزار کنند. ارتش همچنین اعلام کرده خواستار آن است که این تظاهرات نقطه عطفی در رویارویی با طرفداران مرسی باشد .

عبدالفتاح السیسی فرمانده ارتش مصر از مردم مصر خواسته است روز جمعه تظاهراتی گسترده را برگزار کنند تا از این طریق ارتش برای مقابله با خشونت های خیابانی پس از سرنگونی محمد مرسی مجوز دریافت کند.

سیسی که سوم ژوئیه مرسی را از قدرت برکنار و یک دولت موقت را به جای دولت وی منصوب کرد همچنین متعهد شد از نقشه راه مورد حمایت ارتش که زمینه ساز انتخابات پارلمانی طی شش ماه آینده است عقب نشینی نخواهد کرد .
برچسب ها: ارتش ، مصر ، هشدار ، سلاح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.