سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنبش تمرد خواستار اخراج فوري سفير آمريکا شد

جنبش تمرد مصر خواستار اخراج فوري آن پاترسون سفير آمريکا از قاهره شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني الميادين ؛ جنبش تمرد مصر خواستار اخراج فوري آن پاترسون سفير آمريکا از قاهره شد. جنبش تمرد در نشست خبري در قاهره، سفير آمريکا را به دخالت در امور داخلي اين کشور و حمايت از يک گروه تروريستي متهم کرد. 

اين جنبش بار ديگر از مردم مصر خواست فردا حضور گسترده اي در تظاهرات عليه خشونت و تروريسم داشته باشند. 

جنبش تمرد مصر با تروريستي خواندن جماعت اخوان المسلمين اين کشور تاکيد کرد حاضر به آشتي با اين گروه نيست.  محمد عبدالعزيز در نشست خبري در قاهره افزود: ما در برابر گروهي قرار داريم که به دنبال خشونت و تروريسم است و بنابراين امکان آشتي با آن وجود ندارد. ما بر سر خون مصريهايي که در سينا به دست گروه تروريستي کشته مي شوند، سازش نخواهيم کرد. 

عبدالعزيز گفت: ما آشتي با تروريست ها را نمي پذيريم. حزب النور، عبدالمنعم ابوالفتوح رئيس حزب «مصر قوي» و حزب آزادي و عدالت از شرکت در کنفرانس گفتگوهاي آشتي با حضور عدلي منصور خودداري کردند. اين در حالي است که هر زمان که سفير آمريکا يا کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا از آنها دعوت کرد، براي ديدار حاضر مي شوند. 

وي افزود: آنها به دنبال زمينه سازي دخالت خارجي در مصر هستند. ما خواهان محاکمه تروريست ها و محاکمه طرفهايي هستيم که براي فراهم کردن دخالت خارجي در مصر تلاش مي کنند. آنها به ويژه اسامه الحداد بايد به اتهام خيانت بزرگ محاکمه شوند. اين انقلاب به مسير خود بر اساس نقشه راهي اعلام شده ادامه مي دهد. سي و سه ميليون مصري در تظاهرات سي ام ژوئن حمايت خود را از آن اعلام کردند و به هيچ وجه بازگشت به عقب رخ نخواهد داد. 

اين عضو جنبش تمرد گفت: آن پاترسون سفير آمريکا بايد فورا از مصر اخراج شود. زيرا او فراتر از چارچوب ديپلماتيک عمل مي کند و اکنون نماينده سازمان اطلاعات آمريکا است و براي عملي کردن توطئه هاي تروريستي در مصر تلاش مي کند. پاترسون از تروريسم در مصر حمايت مي کند و به دنبال تحقق منافع جماعت تروريستي اخوان المسلمين است. آنها مي خواهند با عبور از اجساد مردم مصر به قدرت بازگردند. 

ملت مصر همانطور که دشمن تروريستي را در ماه رمضان سال 1973 شکست داد، امروز هم دشمن تروريستي را که از حمايت آمريکا برخوردار است شکست خواهد داد و اين انقلاب به اهداف خود خواهد رسيد. ما به همين علت از مردم مصر مي خواهيم تا براي حفظ دستاوردهاي انقلاب و حمايت از انقلاب در برابر ترورريسم در تظاهرات شرکت کنند. ما بايد از نيروهاي مسلح مصر در جنگ عليه تروريسم حمايت کنيم. 


برچسب ها: تمرد ، آمریکا ، سفیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.