دکتر سجاد رضوی، مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: سامانه 1490 یک سامانه شکایات انتقادات و پیشنهادات است که افراد می توانند در محور فوق با این سامانه تماس بگیرند که در صورت شکایت و ثبت اطلاعات یک کد رهگیری به افراد داده می شود که می تواند طی روزهای بعد با تماس و اعلام کد رهگیری که شکایت مورد نظرشان در چه مرحله از رسیدگی است.
وی با بیان اینکه از تعداد تماسی که در ماه با این سامانه گرفته می شود حدود 300 مورد پاسخگویی می شود عنوان کرد: حدود 30 درصد تماس ها به علت اطلاعات غلط و نادرست قابل پیگیری نیستند.
سجاد رضوی اظهار کرد: مردم باید بدانند که در موقع دادن اطلاعات چه برای شکایات چه پیشنهاد حتما اطلاعات را درست اعلام کنند و همچنین اطمینان داشته باشند که تمام اطلاعات داده شده به صورت محرمانه در نزدمان و جز در مواردی خاص شاکی با متشاكي روبرو نخواهد شد./ح