سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه "واشنگتن پست": اسنودن در صورت سفر به ایران در امنیت کامل خواهد بود

روزنامه "واشنگتن پست" امروز با انتشار گزارشي از "مکس فيشر" اذعان کرده است که در صورت سفر "ادوارد اسنودن" کارشناس پيشين دستگاه اطلاعاتي آمريکا به ايران وي در امنيت کامل به سر خواهد برد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، تحليلگر روزنامه "واشنگتن پست" با اشاره به دعوت يک نهاد غير دولتي ايراني از ادوارد اسنودن براي سفر به ايران مي نويسد "تنها چند روز پس از آنکه دولت روسيه با ورود اسنودن به ان کشور موافقت کرد يک گروه غير دولتي ايراني از وي براي سفر به آن کشور دعوت بعمل آورده است. اين گروه "عدالتخواهان بدون مرز" نام دارد و اظهار داشته که مايل به کسب اطلاعات از اسنودن در مورد اقدامات جاسوسي آمريکا عليه ايران است." 


وي در ادامه مي افزايد "اين گروه در نامه اي که به اسنودن نوشته اند از وي خواسته اند تا به ايران سفر کند و جزئياتي در مورد برنامه هاي جاسوسي آمريکايي ها از شهروندان ايراني را در اختيار اين گروه قرار دهد. 

اسنودن پيش تر اسناد محرمانه اي از برنامه جاسوسي آژانس امنيت ملي آمريکا را افشا کرده بود." 

نويسنده مقاله با اشاره به اين موضوع که سفر اسنودن به تهران مي تواند سفري امن براي وي باشد مي افزايد "اسنودن مي تواند به ايران سفر کند و در امنيت به سر ببرد. حتي درخواست پناهندگي وي از ايران بهتر از درخواست پناهندگي از يکي از کشورهاي آمريکاي لاتين است چرا که در آمريکاي لاتين احتمال استرداد وي به يک کشور اروپايي و از طريق آن به آمريکا زياد خواهد بود."






تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.