سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

سرانه درمان باید در دولت جدید افزایش یابد

افزایش سرانه درمانی باید یکی از اولویت‌های دولت جدید باشد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد رئیس نظام پزشکی خراسان‌رضوی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر سهم بخش بهداشت و درمان در بودجه کشور بسیار ناچیز است و باید این میزان افزایش پیدا کند.

مصطفی محرابی محرابی گفت: سهم بخش سلامت در بودجه کل کشور در حال حاضر در حدود 5.5 درصد است، در حالی که در کشورهای پیشرفته این رقم، 10، 12 و حتی در برخی از کشورها تا 15 درصد است و این مسئله نمایانگر این است که آنها برای بخش درمان و سلامت خود اهمیت زیادی قائل هستند.

رئیس نظام پزشکی خراسان‌رضوی افزود: آموزش، سلامت و امنیت سه مقوله‌ای هستند که در بیشتر برنامه‌ریزی‌های کشورهای پیشرفته در اولویت قرار می‌گیرند، اما در کشور ما تا حدودی در مورد مقوله سلامت غفلت شده است.

محرابی بیان کرد: سرانه درمان ایران در میان کشورهای منطقه بسیار پائین است و افزایش میزان آن باید یکی از اولویت‌های اصلی وزیر بهداشت و درمان دولت منتخب باشد.

وی در ادامه با اشاره به مدیریت بودجه یادآور شد: علاوه بر اینکه بودجه اختصاص یافته ناچیز است، در مدیریت بودجه نیز دچار اشکال هستیم.

محرابی ادامه داد: بخش‌نامه‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در بخش بهداشت و درمان، نباید عجولانه و متعدد باشد، بلکه باید با تأمل بیشتری در زمینه این تصمیمات اقدام شود.

 

برچسب ها: افزایش ، سرانه ، درمانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.