سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۵۰ دانشگاه کشور تکنسین فوریتهای پزشکی تربیت می کنند

رئیس سابق اورژانس کشور گفت: تمام تکنسینهای اورژانس تحصیل کرده اند و بیش از ۵۰ دانشگاه در مقطع کاردانی و کارشناسی تکنسین فوریتهای پزشکی تربیت می کنند.

دکتر غلامرضا معصومی، رئیس سابق مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران درپی صحبتهای دکتر امامی رضوی مبنی بر این که کار تکنسینهای اورژانس پیش بیمارستانی انتقال بیمار است و اطلاعات پزشکی ندارد گفت: اورژانس ۱۱۵، ارگاني است خدمتگزار كه شبانه روز و بدون تعطيلي و وقفه و بدون هيچ چشم داشتي هميشه در خدمت هموطنانمان عزيزمان بوده است و تكنسين هاي فوريتهاي پزشكي با حضور خود در خط اول جبهه سلامت نه تنها در خدمت به خلق و علم و وظیفه بلکه در گفتار و کردار و رفتار نیز سرآمد بوده و حیات دوباره ی انسان ها به دست آنها رقم می خورد.

وی ادامه داد:ارزش خدمات درماني چون ثابت سازي، كنترل خونريزي، آتل بندي و ثابت سازي موقت ، گرفتن خط وريدي، اكسيژن درماني ، احیاء قلبی ریوی پیشرفته و تمام اقداماتي كه در صحنه انجام ميشود و جلوي مرگ و نقص عضو و وخيم تر شدن شرايط مصدوم را گرفته نبايد ناديده انگاشته شود. همکاران عزیز ما در اورژانس حتی در فرایند های زایمان بسیار عالی کار کرده اند و در ۹۹ درصد موارد زایمان ها انجام شده توسط نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ مادر و نوزاد با حال عمومی بسیار خوب به بیمارستان منتقل شده اند.

معصومی با بیان این که جمع کل نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی در حدود ۱۴۵۰۰ نفر می باشند که ازاین تعداد بیش از ۴۰۰۰ نفر دارای مدرک کاردانی فوریتهای پزشکی، اتاق عمل و هوشبری، بیش از ۴۲۰۰ نفر کارشناس پرستاری، ۳۵۰ پزشک و ۴۰۰۰ دیپلم می باشند عنوان کرد: که ازاین تعداد دیپلمه ۱۵۰۰ نفر در آزمون های ارتقاء تحصیل داخلی جذب رشته کاردانی فوریتهای پزشکی شده اند و بقیه به عنوان امدادگر راننده مشغول به کار می باشند.

وی اظهار کرد:اجرای طرح پوشش فراگیر و افزایش تعداد پایگاه های اورژانس ۱۱۵ در سراسر کشور؛ مشکل کمبود نیروی انسانی به عنوان چالشی بزرگ پیش روی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی قرار گرفت. نیروی انسانی کارآمدی که به عنوان بازوی اجرایی اصلی اورژانس پاسخگوی نیازهای این مرکز و متضمن افزایش کیفیت خدمات آن باشد . ارائه خدمات پزشکی مناسب و حیاتی به هموطنان عزیزمان همیشه یکی از دغدغه های اورژانس بوده است.

معصومی خاطر نشان کرد: لذا با توجه به برنامه ریزی ها و قوانین مصوب، تاکنون بیش از ۶۰۰۰ نفر در رشته کاردانی فوریتهای پزشکی پذیرفته شده اند همچنین بیش از ۸۰۰ نفر در رشته کارشناسی این رشته در حال تحصیل می باشند. بیش از ۵۰ دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور به تربیت دانشجویان رشته فوریتهای پزشکی در مقطع کاردانی و کارشناسی مشغولند. علاوه بر آموزش های دانشگاهی، دوره های اموزشی بدو و حین خدمت جهت به روزرسانی علم نیروهای اورژانس تدوین و در حال اجراست./ح

برچسب ها: تکنسین ، اورژانس ، تحصیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
یوسفی
۱۳:۰۳ ۲۴ تير ۱۳۹۳
واقعاٌ دکتر معصومی کارش درست بود حیف شد که عوض شد. خدا پدرش بیامرزد
عابدی
۲۳:۳۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۲
اگه یک نفر از مسئولین اورژانس را درک کرده باشه اون دکتر معصومی هست.