سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اپراتور خدمات سلامت؛

ابزاری جدی برای افزایش دسترسي

اولویت ارائه خدمات سلامت بر بستر این اپراتور برای مناطق محروم است تا در صورت موفقیت در سال آینده به طور ملی خدمات رسانی شود.

دکتر حمیدرضا جمشیدی، عضو ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه با استفاده از اپراتور خدمات سلامت به مناطق دور دست خدمات رسانی می شود به خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری از امکانات بروی ریز فاکتورهایی مانند قند و چربی خون که اکثر بیماری ها  حول آن می چرخد متمرکز شده تا بتوان آن را گسترش داد و در واقع یک ابزار جدی برای افزایش دسترسی افراد به خدمات بهداشتی و درمانی است.

وی با بیان اینکه سه شهرستان در مرز افغانستان، کرمانشاه و اتوبان قم به عنوان پایلوت این طرح در نظر گرفته شده اند افزود: بحث سلامت را از طریق موبایل و استقرار آزمایشگاه سیاری که 150 آزمایش را برای بیمار انجام می دهد در دستور کار داریم تا با قرار دادن این آزمایشگاه در خانه بهداشت روستایی بیماران بدون نیاز به هزینه کردن و طی مسافتهای طولانی  آزمایشهای مورد نیاز خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده با وزارت بهداشت  بهورزان از بیمار  خون گرفته و به دستگاه می دهند تا پس از طی مراحل لازم نتایج  به callcenter ارسال و پزشکان مستقر مشاوره لازم را به بیماران ارائه دهند.

 وی خاطر نشان ساخت: این دستگاه مورد تایید وزارت بهداشت بوده و در مرحله اول برای بیماران مناطق محروم و دور افتاده مورد استفاده قرار می گیرد./ح
برچسب ها: اپراتور ، خدمات ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.