سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهبر مخالفان ترکيه اردوغان را به ايجاد رعب و وحشت در ميان رسانه ها متهم کرد

رهبر مخالفان ترکیه نخست وزیر این کشور را به ایجاد رعب و وحشت در میان رسانه های این کشور متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی العالم؛"کمال قلیچدار اوغلو" ضمن طرح این اتهام علیه "رجب طیب اردوغان"، فاش کرد شصت و چهار روزنامه نگار در ترکیه در زندان ها به سر می برند. این در حالیست که "عبدالله گل" رئیس جمهور ترکیه برای جلوگیری از تصویب پیش نویس قانونی که دولت این کشور برای تحکیم سیطره خود بر وزارت خارجه ارائه کرده بود، وارد عمل شد.

ریاض محمد گزارشگر این شبکه در گزارشی در این باره گفت: قلیچدار اوغلو حزب عدالت و توسعه به رهبری اردوغان را به ایجاد رعب و وحشت در میان رسانه های داخلی متهم کرد تا به این ترتیب خودش ناظر خودش باشد. این اتهامات پس آن مطرح شد که انجمن روزنامه نگاران ترکیه اعلام کرد دستکم هفتاد و دو روزنامه نگار یا از کار اخراج شده اند یا وادار به گرفتن مرخصی دائمی شده اند یا آن که در شش هفته گذشته از زمان آغاز اعتراضات در این کشور استعفا کرده اند.

در ادامه گزارش با اشاره به شکل گیری و ادامه اعتراضات و تظاهرات در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه آمده است: قلیچدار اوغلو به مناسبت انتشار گزارش حزب خودش درباره روزنامه نگاران زندانی در ترکیه سخن می گفت.

بر اساس این گزارش شصت و چهار روزنامه نگار ترک در زندان ها به سر می برند.

"قلیچدار اوغلو" گفت: هم اکنون با دوره جدیدی روبرو هستیم که رسانه ها تحت سیطره دولت و پلیس قرار دارند و روسای بیشتر رسانه ها دستورات را از مقامات سیاسی می گیرند. اکنون دوره ای است که مقالات سیاسی مورد نظر مقامات سیاسی منتشر و از انتشار مقالاتی که مطابق میل آنها نیست جلوگیری می شود.

در ادامه گزارش آمده است: ترکیه در سال های اخیر در زمینه آزادی مطبوعات به پایین ترین سطوح بین المللی تنزل کرده و با انتقادات زیادی به سبب زندانی کردن روزنامه نگاران روبرو شده است و یک سازمان رسانه های این کشور را بزرگترین زندان روزنامه نگاران در جهان دانسته است اما دولت اردوغان بیشتر روزنامه نگاران بازداشت شده را به عضویت در یک گروه تروریستی مسلح متهم می کند و مدعی است بازداشت آنها هیچ ربطی به مطبوعات ندارد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.