سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ويژه ماه مبارك رمضان؛

مصرف قندهاي ساده در سحري عامل گرسنگي در طول روز است

مصرف مواد غذايي كه حاوي قندهاي ساده مانند ماكاراني،‌ نان‌هاي سفيد و چاي شيرين باعث بالا رفتن سريع قندخون و بلافاصله بعد از آن كاهش شديد قندخون مي‌شود كه باعث احساس گرسنگي در روز شده است.

دكتر آراسب دباغ مقدم، متخصص تغذيه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، بعضي از افراد در طول روزه‌داري با خوردن سحري در طول روز تا افطار دچار ضعف و گرسنگي مي‌شوند كه اگر اين افراد سحري نخورند مشكل گرسنگي آن در طول روز احساس نمي‌شود.

وي ادامه داد: مشكل اصلي اين افراد اين است كه در سحر غذاهايي كه داراي قند ساده و نان‌هاي سفيد يا چاي شيرين ماكاراني زياد مصرف مي‌كنند. در اين حالت قند بلافاصله بالا مي‌رود و در نتيجه انسولين بالا مي‌رود تا بتواند قند خون را پايين بياورد. در اين حالت قندخون كه به سرعت با خوردن اين غذاها بالا رفته به سرعت پايين مي‌آيد و فرد زماني از سحر نگذشته احساس گرسنگي مي‌كند و تحمل نخوردن سخت مي‌شود و دچار ضعف مي‌شود.

دباغ مقدم اظهار داشت: اين افراد بايد 3 وعده غذاي عادي را كه در طول سال مصرف مي‌كرند حفظ كنند. خوردن سحري با مصرف موادي كه حاوي قندهاي پيچيده است و بعد از خوردن سحري از خوابيدن اجتناب كنند چون با مصرف سحري و سنگين شدن معده باعث ناراحتي شده كارهاي سبك مانند: پياده‌روي يا عبادت انجام داده و وعده‌ي دوم افطار است كه افطار بايد خيلي سبك باشد و در حد خوردن شير و خرما كه خيلي از افراد شام را در وعده‌ي افطاري مصرف مي‌كند و شام را حذف مي‌كنند كه اين كار اشتباه است، 2 ساعت بعد از افطار بايد شام كامل و خوب بخورند./ع2

برچسب ها: نان ، گرسنگی ، قند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.