سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفت کشته بر اثر انفجار در کرکوک عراق + فیلم

انفجار بمب مقابل مسجدي در کرکوک عراق، نگراني مسئولان اين کشور را برانگيخت.

به گزارش گروه چندرسانه‌ای باشگاه خبرنگاران  انفجار بمب مقابل يکي از مساجد اهل تسنن در شهر کرکوک عراق ، هفت کشته و بيست و دو زخمي بر جا گذاشت. ساعاتي بعد از اين حادثه که شامگاه سه شنبه رخ داد، انفجار خودروي بمب گذاري شده مقابل يکي ديگر از مساجد کرکوک که در فاصله دويست و نود کيلومتري شمال بغداد قرار دارد، دو نفر را زخمي کرد.
حملات تروريستي اخير در عراق سبب شده است تا شهروندان عادي و  مخالفان دولت اين کشور به شدت از عملکرد دولت در زمينه تأمين امنيت انتقاد کنند. برخي نيز از تکرار کشتارهاي فرقه اي عراق که بعد از تهاجم آمريکا در سال 2003 ميلادي، اين کشور را تا آستانه جنگ هاي داخلي پيش برد، نگران هستند.
در همين حال، شاخه القاعده در عراق روز سه شنبه مسئوليت حمله به دو زندان در حومه بغداد را که با کشتار ده ها نفر و آزادي صدها زنداني از جمله برخي اعضاي القاعده همراه بود، بر عهده گرفت. القاعده در بيانيه خود اعلام کرد حمله به زندان با بمبگذاري دوازده دستگاه خودرو، حملات با راکت و خمپاره، عمليات انتحاري بمبگذاران و همچنين مشارکت زندانيان داخل بازداشتگاه که توانسته بودند سلاح به دست بياورند، صورت گرفت. مقامات عراق مي گويند دستکم بيست و پنج نيروي امنيتي، بيست و يک نفر از زندانيان و ده شبه نظامي در حملات اخير به زندان ها کشته شده‌اند.


برچسب ها: فیلم ، دانلود ، عراق ، انفجار ، کرکوک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.