سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سال 1384 تاکنون صورت گرفت؛

بیش از هزار طرح کسب و کار در کشور جاری شده است

از سال 1384 پیش از هزار طرح کسب و کار توسط بنیاد ملی نخبگان راه افتاده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران از کارهای اصلی بنیاد ملی نخبگان ارائه اطلاعات دقیق و شفاف در این مسائل است.

بر حسب گزارش از سال 82-86 دارندگان مدل در داخل کشور 712 نفر و 308 نفر در داخل کشور و رتبه های برتر 350 نفر در خارج از کشور و 1402 نفر به مدال در داخل از کشور دست پیدا کردند.

براساس این گزارش: وجود برنامه در بنیاد ملی نخبگان از ایده تا بازار و مقوله اختراع و تجاری سازی طرح کسب و کار توجه فراوانی شد که از سال 84 تا به حال بیش از 1100 طرح کسب و کار به راه افتاده است.

گزارشات حاکی از آن است: اجرای طرح شهاب در هفت استان از سال گذشته که امسال هم مراحل تکمیلی صورت گرفته شناسایی استعداد برتر و نخبگان از دوره دبستاني و انجام اقداماتی ویژه برای آنها و از 241 دانشگاه و 20 دبیرستان حمایت ملی 216 میلیاردی شده است.

براساس این گزارش: بنیاد ملی نخبگان کمک هزینه های تحصیلی نخبگان برای ادامه تحصیل دوره های دکترا، استادیاران جوان که در طی 2 سال 100 نفر به این حوزه وارد شده اند.

همچنین از تسهیلات و امکانات بنیاد ملی نخبگان برای نخبگان هزینه های ازدواج، مسکن و نظام وظیفه را در اختیار نخبگان است که نخبگان به جای انجام وظیفه برای 4853 نفر پروژه تحقیقاتی انجام داده اند و از 2438 نفر که درخواست استفاده از تسهیلات مسکن را داشته اند 702نفر به نتیجه رسیده اند./ع2

برچسب ها: نخبگان ، تحصیل ، بازار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.