سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شفیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تصميم دولت آينده در خصوص رابطه با آمريکا تعيين کننده است

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: از آنجايي که حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحاني تصميم بر تعامل دارد با وجود اقدامات اخير آمريکا تصميم دولت جديد در خصوص مذاکره با سران این کشور تعيين کننده است و لذا اين دولت بايد براساس واقعيات در خصوص رابطه با آمريکا تصميم گيري کند.

نوذر شفيعي، نماینده مردم ممسنی در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نامه نگاري‌هاي نمايندگان کنگره آمريکا با اوباما در خصوص مذاکره با ايران گفت: پس از برگزاري انتخابات در ايران فضاي عمومي در سطح بين‌المللي شکل گرفت که ممکن است در پرتو اين اتفاق، روابط بين‌المللي و به خصوص رابطه با آمريکا بهبود يابد.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادامه داد: تعويق در تشديد تحريم‌ها عليه ايران نشان داد که آمريکايي‌ها از مواضع مداخله جويانه خود کوتاه آمده‌اند و مي‌خواهند در مسير ديگري حرکت کنند.

وي با اشاره به ديدگاه‌هاي موجود در کشور در خصوص رابطه با آمريکا اظهار داشت: در ايران در رابطه با آمريکا دو ديدگاه وجود دارد؛ برخي علائم مذاکره را مثبت مي‌دانند و در مقابل آن واکنش مثبت نشان مي‌دهند ولي عده‌اي هر اقدام آمريکا را با شک و ترديد نگاه مي‌کنند.

شفيعي در پایان خاطرنشان کرد: نگاه اول در وضعيت کنوني قابل پذيرش‌تر است و از آنجايي که حجت الاسلام و المسلمین روحاني تصميم بر تعامل دارد با وجود اقدامات اخير آمريکا تصميم دولت جديد در اين خصوص تعيين کننده است و اين دولت بايد براساس واقعيات در خصوص رابطه با آمريکا تصميم گيري کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: رابطه ، ایران ، امریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.