سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکزي/

بیش از 1100 بیمار در انجمن حمایت از بیماران ام اس استان مرکزی عضو هستند

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران ام اس استان مرکزی گفت: ‌هم‌اکنون بیش از هزار و 114 بیمار مبتلا به ام اس در انجمن بیماران ام اس استان مرکزی عضو هستند که از این تعداد 869 نفر، زن و 245 نفر، مرد بوده و بیشترین افراد مبتلا به این بیماری بین سنین 20 تا 40 سال گزارش شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران مریم پیغمبرزاده تصریح کرد: آمار دقیق مبتلایان به ام اس در استان مشخص نبوده و آمار در دسترس تنها مربوط به اعضای انجمن است.

وی در توضیح اهداف انجمن بیماران ام اس، رسالت این انجمن را اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم و بیماران عنوان کرد و افزود: برای این منظور انجمن به تهیه بروشور‌ها، برگزاری کلاس‌های عمومی در ادارات و اطلاع‌رسانی به مردم و کارکنان در این زمینه پرداخته است.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات انجمن را ایجاد تسهیلات پزشکی به بیماران مانند MRI رایگان در بیمارستان امیرکبیر و تحویل رایگان آمپول سینووکس (‌داروی ایرانی مشابه داروی خارجی اونکس ) عنوان کرد.

پیغمبرزاده تصریح کرد: هم اکنون آزمایشگاه خصوصی رایگان ویژه بیماران نیازمند و همچنین آزمایشگاه الزهرا(س) با 30 درصد تخفیف برای بیماران ام اس در استان، مشغول خدمت رسانی هستند.

پیغمبرزاده، ضمن اشاره به اقدامات این انجمن در صدور کارت شناسایی کشوری برای بیماران مبتلا به ام اس و معرفی ایشان به ادارات بیمه، تصریح کرد: انجمن بیماران ام اس در برگزاری اردوهای مختلف، توزیع مواد غذایی به مناسبت سال نو و ماه مبارک رمضان، برگزاری کلاس‌های ورزشی و مهارت‌های زندگی و تفسیر قرآن برای این بیماران نیز فعال بوده است.

وی گفت: این بیماری به دلیل ناشناخته بودن، نیاز به آگاهی بخشی بیشتری دارد.

پیغمبرزاده ضمن یادآوری این مطلب که انجمن ام اس استان مرکزی در سال 91 از سوی انجمن ام اس ایران به عنوان انجمن برتر در دهه گذشته شناخته شده، گفت: استان مرکزی به مردم و خیرین خود افتخار می‌کند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: ام اس ، بیماری ، مرکزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.