سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در عصر کنونی آموزش مقابله با دیابت یک ضرورت است

با توجه به جمعیت رو به رشد مبتلایان به دیابت جهان در سال های اخیر هزینه های درمانی ناشی از عوارض دیابت نیز افزایش یافته بنابر این آموزش به منظور مقابله با دیابت در عصر کنونی ضروری است.

اسدالله  رجب، رئیس انجمن دیابت ایران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران با تاکید بر ضرورت آموزش به منظور پیشگیری از ابتلا به دیابت و عوارض ناشی از آن به منظور کاهش هزینه های گزاف درمانی گفت: با توجه به شیوع دیابت درمان های اخیر، هزینه های بالاي ناشی از عوارض ابتلا به این بیماری از جمله مشکلات قلبی ،‌عروقی، نارسایی کلیوی، ناراحتی چشمی و ...نیز رو به افزایش است.
 
وی در ادامه افزود: هم اکنون 385 میلیون نفر در جهان به دیابت مبتلا هستند که از این تعداد شش میلیون نفر در کشور ما زندگی می کنند و این جمعیت یازده درصد کل بودجه ملی بهداشت کشورها را به خود اختصاص داده اند.

 رجب با بیان اینکه در کشور سالانه 750 میلیون دلار صرف هزینه های مستقیم و غیر مستقیم دیابت می شود یاد آور شد: آمار و هزینه های درمانی اعلام شده برای مبتلایان به دیابت نشان می دهد که باید از راه های کم هزینه تر همچون آموزش به منظور پیشگیری از ابتلا به دیابت استفاده کنیم. بنابر این انجمن دیابت ایران در همین راستا در نظر دارد که روز پنج شنبه سوم مرداد ماه جاری گردهمایی علمی – آموزشی را با هدف آموزش  عموم برگزار کند.
 
وی تصریح کرد: این گردهمایی با محوریت  تغذیه در دیابت و جنبه های روانشناختی دیابت در محل حسینیه ارشاد برگزار خواهد شد./ح

برچسب ها: دیابت ، آموزش ، کلیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.