سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه "پراودا" ؛

ایران در کنار همکاری با آژانس و شفاف سازی برنامه هسته ای همچنان بر حق هسته ای خود تاکید دارد

"يوري سوسينسکي" پيرامون انتخاب "حسن روحاني" در مقاله جديد خود درباره سخنان رييس جمهور منتخب کشورمان و تاثير آن بر چشم انداز مذاکرات هسته اي معتقد است غربي ها نبايستي در مورد "شفافيت" بيشتر ايران در اين باره دچار سوء تعبير شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پراودا، تحليلگر روزنامه "پراودا" با اشاره به تحولات اخير کشورمان و تاثير آن بر مذاکرات هسته اي مي نويسد "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب ايران مشي معتدلي دارد اما مسئله برنامه هسته اي ايران موضوع اصلي مذاکرات ايران با نمايندگان کشورهاي غربي است. در تاريخ 16 ژوئيه (25 تير) نشستي با حضور نمايندگان شش قدرت جهاني در بروکسل براي امکان يافتن راهکار ديپلماتيک بر سر برنامه هسته اي ايران برگزار شد. قرار است از سرگيري مجدد گفتگوها ميان ايران و نمايندگان آژانس بين المللي انرژي هسته اي پس از مراسم تحليف روحاني برگزار گردد. با اين حال، رژيم صهيونيستي ايران را تهديد به حمله نظامي مي کند. پيروزي روحاني در انتخابات اخير رياست جمهوري ايران اتفاقي مهم نه تنها براي آن کشور که براي تمامي کشورهاي خاورميانه بود. روحاني در سخنراني هاي خود پس از پيروزي در انتخابات اظهار داشت که جمهوري اسلامي ايران خواستار عادي سازي روابط با کشورهاي همسايه مي باشد. دولت آمريکا نيز با استقبال از اين موضوع معتقد است که ايران تصميم دارد تا با رويکردي مثبت با کشورهاي غربي همکاري داشته باشد." 
نويسنده مقاله در ادامه با اشاره به عدم جديت آمريکا در مذاکره با کشورمان مي افزايد "با اين حال، بنظر مي رسد که آمريکا براي اعطاي امتياز به ايران جدي نيست. مي توان نشانه اين موضوع را در موضع اخير آمريکا در قبال تشديد تحريم ها عليه ايران ديد. براي مثال "رزماري دي کارلو" سفير آمريکا در سازمان ملل متحد اظهار داشته است که رايزني هاي لازم با اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد براي آغاز کارزار ضد ايراني به منظور تشديد تحريم ها را شروع کرده است." 
نويسنده در ادامه با اشاره به موضع خصمانه رژيم صهيونيستي عليه کشورمان مي افزايد "موضع تل آويو در قبال برنامه هسته اي ايران همچنان سرسختانه است. "بنيامين نتانياهو" نخست وزير آن رژيم در مصاحبه اخير خود با شبکه خبري آمريکايي "سي بي اس" بار ديگر ايران را تهديد به حمله به تاسيسات هسته اي کرد و در همان حال روحاني اظهار داشت که ايران قصد عقب نشيني از موضع حمايتي خود در قبال جنبش حزب الله لبنان را ندارد." 
تحليلگر "پراودا" با اشاره به تفاوت ديدگاه دولت روسيه با آمريکا در قبال برنامه هسته اي کشورمان مي افزايد "تفاوت ديدگاه ميان مسکو واشنگتن بر سر مذاکرات هسته اي وجود دارد. مسکو بارها تاکيد کرده است که تحريم هاي یکجانبه عليه ايران را به ضرر مذاکرات هسته اي مي داند و از ديدگاه روسيه اين اقدام نقض حقوق بين الملل است. نماينده دائم روسيه در سازمان ملل متحد همواره اظهار داشته که مسکو و پکن مخالف تحريم هاي ضد ايراني وضع شده از سوي کشورهاي غربي هستند." 
نويسنده در ادامه مقاله اذعان مي کند که سخن رييس جمهور منتخب کشورمان در مورد اعمال شفافيت پيرامون برنامه هسته اي مانند گذشته به معناي توقف فعاليت هاي هسته اي نيست و در اين باره مي افزايد "انعطاف ايران در زمينه برنامه هسته اي اش به معناي توقف آن برنامه نيست. انتظار مي رود که دور بعدي مذاکرات ايران و نمايندگان ْژانس در پاييز امسال برگزار گردد." 








برچسب ها: بین الملل ، ایران ، هسته ای
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.