سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تولید12 هزارو500 تن زردالو ازباغات شهرستان شبستر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان شبستر از تولید 12 هزارو500 تن زردالو از باغات این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،مصباح شبستری در حاشیه برداشت زردآلو از باغات این محصول در شبستر، با اشاره به اینکه یک هزارو350 هکتار از اراضی باغی این شهرستان به باغات زردآلو اختصاص دارد گفت: با احتساب برداشت 12 تن محصول در هکتار، پیش بینی می شود، بیش از 12هزارو500 تن محصول زردآلو از این سطوح استحصال و علاوه برعرضه به بازارهای مصرف استانی وکشوری، بخشی نیز به کارخانه های فرآوری ارائه شود.

وی در ادامه اضافه نمود: سالانه بیش از 4 هزارو 800 تن برگ زردآلو وآلبالوی خشک در50 بارگاه سنتی و 5 بارگاه بهداشتی در سطح این شهرستان تولید و به بازارهای مصرف داخلی وخارجی عرضه می گردد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان شبستر همچنین گفت: در بخش تسوج این شهرستان، درکیل گیری از دو ونیم هکتار باغ شاخص زردآلو باحضور نمایندگان سازمان، تولید 48 تن و870 کیلوگرم محصول در هکتار به ثبت رسیده است که این میزان بیش از 4 برابر تولید متوسط شهرستان می باشد.

مصباح شبستری در پایان با اظهار اینکه، درحال حاضر بیش از70 درصد محصول زردآلوی این شهرستان برداشت شده است، افزود: صنایع فرآوری محصولات باغی در این شهرستان، با تولید محصولاتی مانند لواشک و برگه با توسعه فعالیت خود به برندی معروف در سطح کشور و منطقه تبدیل شده اند./ب

 

برچسب ها: تولید ، زردالو ، باغات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.