سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از نائب قهرمانی تکواندو در جهان؛

بی باک: این تیم نقره ای با چند تغییر طلایی می شود/ جای خالی نصر احساس شد

قهرمان سابق تکواندوی جهان گفت: تیم جوان فعلی با تزریق چند مهره خوب به دوران طلایی اش باز می گردد.

مهدی بی باک در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  پس از نائب قهرمانی تیم ملی تکواندو عنوان کرد: خوشبختانه تیم ملی نتیجه قابل قبولی در رقابت های جهانی مکزیک گرفت و با اینکه چند مهره اصلی در این دوره غایب بودند اما باز هم نتیجه خوبی گرفتیم و نائب قهرمان شدیم.

وی با تاکید بر بررسی نتایج برخی اوزان از سوی کمیته فنی فدراسيون گفت: کمیته فنی در بازگشت تیم ملی از مسابقات جهانی باید در خصوص برخی نتایج و عملکرد ملی پوشان بررسی بیشتری انجام دهد که چرا برخی بازیکنان با وجود پیروزی های چشمگیر و خوب مقابل حریفان قدرتمند شان در مراحل مقدماتی، در مراحله سوم مقابل تکواندوکارانی که بي نام و نشان شکست می خوردند.

وی ادامه داد: به نظر من برخی از ملی پوشان شروع خوب و طوفانی در مسابقات جهانی داشتند اما به یک باره دچار افت شدید می شدند.

وی با اشاره به عملکرد امید عمیدی در وزن ششم و مهدی خدابخشی در وزن هفتم تصریح کرد: خدابخشی دو حریف اصلی خود از کره جنوبی و آمریکا را با اختلاف امتیاز بالا مغلوب کرد اما در دور سوم مقابل حریف تونسی باخت. امید عمیدی هم حریف کره ای را 24 بر 12 مغلوب کرد، که باخت بسیار بدی برای آنها بود. اما در مرحله سوم از تکواندوکار چین شکست خورد. همه این موارد باید مورد بررسی کمیته فنی قرار گیرد تا در آینده مشکلات این چنیني نداشته باشیم.

بی باک با تمجید از عملکرد بهنام اسبقی در وزن چهارم تیم جهانی گفت: اوزان دوم، چهارم و هشتم عملکرد بسیار خوبی در مکزیک داشتند . اسبقی قرار نبود به رقابت های جهانی اعزام شود، او عملکرد فوق العاده ای داشت و توانست به مدال طلا هم برسد.

وی افزود: از روز اول هم گفتم سجاد مردانی امید اول کسب مدال ایران در مسابقات جهانی است و خوشبختانه به مدال نقره هم رسید. چون بازیکن با هوش و با فیزیک بدنی مناسبی است. بعد از وي مسعود حجی زواره شانس مدال ایران در اين مسابقات بود اما این اتفاق برای او رخ نداد.

 وی با اشاره به جای خالی علیرضا نصر آزادانی در ترکیب تیم جهانی، خاطر نشان کرد: از روز اول هم جای نصر در تیم ملی خالی بود. اگر او در مسابقات حاضر می شد کره ای ها به سادگی با این فاصله قهرمان جهان نمی شدند. چنانچه در انتخاب اوزان اول، هفتم و ششم با دقت و تجدید نظر بهتری گرفته می شد حتما نتایج بهتری کسب می کردیم.

 قهرمان سابق تیم ملی تکواندو ادامه داد:  تاکید دارم در مورد این تیم ملی تکواندو جای علیرضا نصر آزادانی خالی بود و نباید به راحتی وی را کنار می گذاشتند. البته ترکیب تیم ملی نظر مربیان است و آنها باید در این مورد پاسخگو باشند.

 وی با بیان اینکه باتیم جوانی که تشکیل شده پشتوانه سازی خوبی برای آینده داریم، عنوان کرد: با پایان مصدومیت بازیکنانی چون فرزاد عبدالهی، محمد باقری معتمد و آمدن بسیاری نفرات دیگر چون علیرضا نصر آزادانی و حتی یوسف کرمی که هنوز می تواند بهترین مسابقات را انجام دهد و تزریق آنها به تیم جوان فعلی، می توانیم باز هم دوران طلایی تکواندو ایران را تکرار کنیم.

 وی در پایان با اشاره به زحمات کادر فنی تیم ملی تکواندو برای مسابقات جهانی مکزیک افزود:  به مربیان تیم ملی تبریک می گویم و برای آنها آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم در آینده شاهد تیمی موفق با ادغام جوانان و با تجربه ها برای بازی های آسیایی باشیم./آق

برچسب ها: قهرمان ، سابق ، تکواندوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.