سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهترین شغل های جهان در سال ۲۰۱۳

شغل­هایی که فقط یک نفر شانس به­ دست آوردن آنها را داشته است.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران،  اقامت در یک جزیره زیبا و لذت بردن از هوای پاک، خوردن شکلات­هایی که هنوز هیچ مشتری­ای طعم آنها را تجربه نکرده است، از صبح تا شب دراز کشیدن روی تختخواب و. همگی اینها بهترین شغل­های جهان به­شمار می­رود. شغل­هایی که فقط یک نفر شانس به­ دست آوردن آنها را داشته است.

آزمونگر هنر نبرد
آیا تاکنون مجموعه بازی­های «هنر نبرد» را بازی کرده­اید؟! اگر اینطور نیست، آیا در آن ماهر هستید؟ می­توانید در عرض یک ساعت ۲۰۰ طلا به­دست آورید و درعرض دو هفته خود را به سطح ۸۰ برسانید؟ اگر پاسخ بله است، می­توانید برای شغلی که ۱۲ میلیون نفر بازیکن به­عنوان آزمایش­کننده بازی، روایات آن را درسر می­پرورانند درخواست بدهید. درحقیقت چند شغل مربوط به محصولات بازی و سرگرمی در سایت شرما بلیزارد، یکی از شرکت­های بازی­های رایانه­ای، ارائه شده است. پایگاه استخدام بلیزارد، مشاغل بسیاری در این زمینه ارائه داده است و بیشتر آنها هم قرار است در بخش هنر نبرد استخدام شوند. درحال حاضر چندین نفر در این شغل استخدام هستند که بازی هنر نبرد را بررسی می­کنند، اما اگر شما علاوه­بر زبان انگلیسی به زبان دیگری تکلم می­کنید و در این بازی هم حرفه­ای هستی، تردید به دل راه ندهید و حرفه­تان در بلیزارد را شروع کرده و روزانه ۴ ساعت بازی کنید.


منبع:ایران


مراقبت از جزیزه
«بن ساوتال» ۳۴ ساله- ۳۵ هزار متقاضی شغل رویایی شنا، اکتشاف و استراحت در جزیره هامیلتون در کویینزلند استرالیا را شکست داد و مسئول رسیدگی به وضعیت جزیره شد. با او یک قرارداد ۶ ماهه با حقوقی معادل ۱۱۱ هزار دلار بسته شد و او مراقب این جزیره استوایی استرالیایی شد.
البته او وظیفه دیگری هم دارد و آن هم اینکه نحوه زندگی در جزیره را به­صورت اینترنتی به همه آموزش دهد. او برای اقامت در جزیره می­بایست در یک خانه ویلایی سه خوابه که استخری نیز دارد- البته بدون پرداخت اجاره- زندگی کند.
ساوتال پیش از آغاز فعالیت خود در جزیره، باید چهار روز را به­طور آزمایشی در جزیره می­گذراند.
او در آب­های آرام جزیره با کمک لوله مخصوص تنفس شنا کرد و وقتی به ساحل رسید، از خوردن کبابی خوشمزه لذت برد و کنار چشمه آب­معدنی استراحت کرد. این آغاز یکی از بهترین شغل­های دنیا بود.


کارشناس طعم شکلات
یکی از بهترین مشاغل جهان به نوجوان ۱۲ ساله­ای به نامه «هری ویلشر» سپرده شد و او در کارخانه­ای شکلات­سازی، کارشناس طعم شکلات است. وظیفه او چشیدن شکلات­های ساخته شده با دستورالعمل­های فوق سری این کارخانه است. او بعد از اینکه برنده مسابقه انتخاب نیروی کار شد، این حرفه را به­دست آورد. او می­گوید با انجام اولین مأموریتش در این حرفه، احساس کرد به دنیای کتاب «چارلی و کارخانه شکلات­سازی» قدم گذاشته است. او با توصیف طعم و بوی شکلات محبوبش تعجب کارشناسان را برانگیخت. شرکت دربی که هری در آن مشغول به کار ساخت انواع شکلات را تولید می­کند. این شغل اگر بهترین در جهان نباشد، مسلماً شیرین­ترین آن هست.

عکاس دوچرخه­سوار برای نقشه­های گوگل

گوگل دو مرد خوش­شانس را استخدام کرده تا اطراف فرانسه با یک سه­چرخه ابتکاری بگردند و از اماکن تاریخی که به­وسیله خودرو نمی­توان به آنها دسترسی داشت عکس بگیرند.
این سه­چرخه، میله­ای بلند دارد که روی آن دوربین، یک دستگاه جی­پی­اس، یک رایانه و یک ژنراتور نصب شده است.
دوچرخه­سوارها وقتی به دیدن مکان­های معروف می­روند، تی­شرت و کلاه­های آرم­دار شرکت گوگل را می­پوشند و با این کار اعلام می­کنند که در استخدام شرکت گوگل هستند و یکی از بهترین شغل­های جهان را دارند.

بررسی کننده تختخواب­های راحت

دانشجویی از دانشگاه بیرمنگهام انگلیس صاحب یکی دیگر از شغل­های ایده­آل دنیاست. کار این دانشجو، خوابیدن هنگام کار روی یک تختخواب راحت است. وظیفه او امتحان کردن تختخواب­های شرکت سایمون است تا راحتی آنها را امتحان کند.
«رویسین مدیگان» ۲۲ ساله، به مدت یک ماه هر روز روی تختخواب­های تازه طراحی شده شرکت می­خوابید و بابت ان ۱۰۰۰ پوند دریافت می­کرد.
وقتی متخصصان سازنده تختخواب­های راحت شرکت «سایمون هورن»، تصمیم به تحقیق روی تختخواب­های خود گرفتند با درج یک آگهی درخواست کردند فردی برای امتحان تختخواب­ها داوطلب شود و مدیگان با کمال میل این کار را پذیرفت. کریک رویلنس  مدیرعامل شرکت سازنده تختخواب­ها عقیده داشت که رویسین نه تنها قضاوتی واقعی از تختخواب­ها ارائه می­دهد بلکه به تحقیق متخصصان شرکت درباره خواب راحت شبانه نیز کمک فراوانی می­کند.
رویسین میدگان از ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر روی تختخواب­های مختلف دراز می­کشد و تجربه شخصی­اش را در آخر روز گزارش می­کند.

مدیر تفریحی موزه

پسربچه شش ساله­ای به­نام «سام پوینتون» که آرزو دارد روزی بتواند مدیره موزه خط آهن ملی یورک در انگلیس شود، درحال حاضر مدیر مجموعه تفریحی این موزه است.
این کودک جاه­طلب، پس از اینکه اندرواسکات- رئیس قبلی مجموعه تفریحی موزه- بازنشسته شد، با دست خط خودش به مدیر موزه نامه­ای نوشت و تقاضای استخدام در موزه را داد. او در نامه­اش از توانایی­هایش گفته بود ازجمله اینکه می­تواند مجموعه قطارهای اسباب­بازی خود را به خوبی کنترل کند. سام نوشت: «من فقط شش سال دارم اما فکر می­کنم می­توانم از عهده این کار برآیم. من یک خط آهن برقی دارم و در نگهداری آن موفق هستم. همچنین می­توانم دو خط را هم­زمان کنترل کنم، من دوست دارم مدیر مجموعه تفریحی موزه باشم و آنجا را به مکانی جذاب برای کودکان تبدیل کنم.»
درست است این حرفه نمی­تواند برای یک بزرگسال جذاب باشد اما برای یک کودک ۶ ساله بی­شک بسیار هیجان­انگیز است.

آزمایش­کننده سرسره آبی

مسلماً هرکس که کارمند اداره و پشت میزنشین است به این شغل حسادت می­کند. تامی لینچ امسال به­خاطر شغلش بیش از ۴۳ هزار کیلومتر سفر کرده است. او مسئول بررسی سرسره­های آبی در مکان­های تفریحی است. آقای لینچ ۲۹ ساله به بررسی ارتفاع، سرعت، مقدار آب و کانال­های فرود سرسره­های آبی مکان­های تفریحی واقع در اسپانیا، مصر، ترکیه، قبرس، مراکش، جمهوری دومنیکن و مکزیک را بررسی کرد. امسال او به کنترل کیفیت سرسره­های آبی یونان، ترکیه، فلوریدا و جامائیکا هم می­پردازد. آقای لینچ متولد لیورپول انگلیس است و این شغل که «مدیریت توسعه محصولات زندگی» نام دارد به او محول شده تا بهترین استخرهای مجموعه­های تفریحی در سراسر جهان را بررسی کند.

برچسب ها: شغل ، بازار ، استخدام ، هزینه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.