سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب و اجرای یک صد طرح تحقیقاتی بالینی

رئیس مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:یک صد طرح تحقیقاتی بالینی و پایه در مورد سیستم اسکلتی و استخوانی در مرکز تحقیقاتی ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تصویب و اجرا رسیده است.

 دکتر ابراهیم زاده، رئیس مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در مرکز تحقیقات ما در سه سال گذشته یک صد طرح تحقیقاتی بالینی و پایه در مورد سیستم اسکلتی و استخوانی تصویب و اجرا شده است.

 وی گفت: طرح های بالینی شامل طرح های آینده نگر و گذشته نگر و طرح های پایه شامل طرح های تحقیقاتی سلول های بنیادی، بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی؛ بیو مکانیک و طراحی و آزمون ایمپلنت جدید برای بازسازی مفاصل و استخوان ها است.

ابراهیم زاده تصریح کرد: همچنین در این مدت 30 مقاله isi، 50 مقاله پاپ مد و 70 مقاله علمی پژوهشی و به طور کلی از این مرکز منتشر شده است.

 رئیس مرکز تحقیقات ارتوپدی اظهار کرد: یکی دیگر از فعالیتهای این مرکز بررسی عوارض ترومای جنگ تحمیلی بوده است که طرح های تحقیقاتی در زمینه جانبازان نخاعی، مشکلات  آنها و بررسی کیفیت زندگی و سطح سلامتی و خانواده های  آنها بوده است.

 وی خاطر نشان کرد: دو طرح تحقیقاتی بزرگ به صورت بالینی بر روی جانبازان قطع اندام، با آماری بی نظیر انجام شده است که مقالات آن در معتبرترین محلات دنیا به چاپ رسیده است./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.