سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دانشگاه صنعتی قم؛

مشکلات صنعتی برای پایان نامه ها در نظر گرفته می شود

رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: در حال پی ریزی دستورالعملی هستیم تا بتوانیم مشکلات صنعتی را برای پایان نامه ها در نظر بگیریم.

 دکتر مشکات السادات، رئیس دانشگاه صنعتی قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران افزود: دانشگاه ما دانشگاه جوانی بوده و حدود 4 سال است که تاسیس  شده است از مهر سال جاری دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرش می کنیم و هنوز پایان نامه ای در دانشگاه نداریم.

وی گفت: ولی دروسي در دانشگاه داریم که دانشجویان باید پروژه داشته باشند، در همین راستا سعی شده است که از طریق ارتباط با صنعت و با صنایع استان هماهنگ باشیم و برخی مشکلات صنعت را که در این حد در دانشگاه قابل انجام است را بر طرف کنیم و امیدواریم که در آینده بتوانیم کارهای بیشتری انجام دهیم.

 مشکات السادات تصریح کرد: تفاهم نامه ای با شهرکهای صنعتی استان  منعقد شده است که در حال پی ریزی دستور العمل هستیم تا بتوانیم مشکلات صنعتی را برای پایان نامه ها در نظر بگیریم که هم پژوهش می شود و هم پژوهشی کاربردی انجام می  گیرد.

 رئیس دانشگاه صنعتی قم اظهار کرد: دانشگاه ها دارای منابع علمی و قوی، اساتید قوی و دانشجویان نخبه هستند و در نتیجه با سیستم هایی که در بخش معاونت پژوهش وزارت علوم راه اندازی شده است مانند ایجاد شرکت های دانش بنیان، پارک علم و فناوری و مراکز رشد، کمک کرده که پژوهش دانشگاه ها کاربردی شوند ، معضلات پژوهشی کشور در تمام زمینه ها به پارکها اعلام و از اساتید استفاده می کنند و آنها را به صورت پایان نامه یا طرح های پژوهشی انجام می دهند.

وی خاطر نشان کرد: اگر این روند پیش رود، در زمان کوتاهی علاوه بر اینکه مشکلات صنعتی را خوب هدایت می کنیم، می توانیم در آینده نخبه پروری را افزایش دهیم./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.