سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تميمي در نطق ميان دستور:

جوانان شادگان علي‌رغم دارابودن ميادين عظيم نفتي، بيکارند

نماينده مردم شادگان، در نطق ميان دستور خود با بيان اينکه شادگان شهري با ميادين عظيم نفتي است، گفت: متاسفانه بيش از 37 درصد جوانان اين شهرستان بي‌کارند و بخشنامه جذب 50 درصدي نيروهاي بومي وزارت نفت در اين استان اجرايي نمي‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ عبدالله تميمي نماينده مردم شادگان در مجلس، در نطق ميان دستور خود در جلسه علني امروز (چهارشنبه دوم مردادماه) اظهار داشت: من صداي مظلوم و نجيبي هستم که تاکنون چوب نجابت خود را مي خورد، مردمان مومن، غيور و ولايتمداري که تا پاي جان از انقلاب و اسلام حمايت کرده و خواهند کرد.

وي در ادامه افزود: بنده نمي‌خواهم خدمات دولت‌هاي پس از انقلاب را ناديده گرفته، منکر شده و يا سياه‌نمايي کنم، بلکه هدفم نشان دادن محروميت مردم شادگان و خوزستان است.

نماينده مردم شادگان ادامه داد: من از خطه شادگانم که نوزادان آن از آغاز تولد حتي پيش از استشمام بوي شير مادر، بوي نفت را استشمام کنند اما افسوس که از نعمت نفت متنعم نيستند.

تميمي اظهار داشت: شادگان شهري با ميادين عظيم نفتي است، ولي متاسفانه بيش از 37 درصد جوانان آن بيکارند و اما يک سوال، آيا آقاي وزير نفت اين عجيب نيست که شرکت‌هاي مناطق نفت‌خيز جنوب که بخشي از حوزه فعاليت‌هاي آنان در شادگان است، جوانان جوياي کار شادگان را جذب نمي‌کنند، اما با کمال تاسف نيروهاي غيربومي را بکار مي‌گيرند.

نماينده مردم شادگان ادامه داد: آقاي وزير نفت چرا بخشنامه جذب 50 درصدي نيروهاي بومي وزارت نفت درباره جوانان شادگان اجرا نمي‌شود، چرا وزارت نفت پروژه‌هايي که مي‌بايست در مناطق نفت خيز اجرا کند، از قبيل احداث بيمارستان، درمانگاه، جاده، ورزشگاه و غيره  را تا به حال اجرا نکرده است؟

وي در ادامه خطاب به نامجو اظهار داشت: آقاي وزير نيرو چرا فاضلاب بيمارستان ها، منازل، شرکت ها، ادارات، کشتارگاه ها و حتي فاضلاب غسالخانه هاي اهواز در رودخانه کارون تخليه مي شود.

تميمي ادامه داد: به علت نبود تصفيه‌خانه در شادگان، مردم ديارم براي شرب از آب رودخانه کارون به صورت خام استفاده مي‌کنند، همانطور که مي‌دانيد اين امر باعث ايجاد انواع بيماري‌هاي شناخته شده و ناشناخته مي‌شود.

نماينده مردم شادگان با بيان اينکه آب شرب شادگان با چندين معضل روبروست، که سلامتي مردمانم را به خطر مي اندازد، تصريح کرد: شوري بيش از حد، داشتن بوي تعفن و طعم نامطبوع آب رودخانه کارون، به دليل تخليه فاضلاب‌هاي شهر اهواز، کمي انتقال حجم آب به شادگان که باعث جيره بندي آب منازل شهرستان شده، از جمله مشکلاتي است که مردم شادگان با آن دست و پنجه نرم مي‌کنند.

تميمي در ادامه به مشکلات شبکه برق اين استان اشاره کرد و گفت: عدم توسعه شبکه برق در برخي مناطق و عدم تخصيص اعتبارات موجب قطع مکرر برق به دليل کمبود تجهيزات به ويژه در ماه مبارک رمضان و در دماي بالاتر از 50 درصد شده که مردم شادگان را به سختي انداخته است.

وي ادامه داد: جالب است مدتي قبل دماي تهران به 40 درجه رسيد که تهرانيان به ستوه آمده و آشفتگي هيئت دولت را به دنبال داشت، شما بگوييد مردم خوزستان چه مي کشند، البته دماي بالاي اين استان با چاشني ريزگردها، هواي شرجي و ديگر آلودگي هاست.

اين نماينده در ادامه به معضل ريزگردها اشاره کرد و گفت: مشکل ريزگردها سالهاست که دامنگير استان شادگان شده و مردمانم مدتي است آبي آسمان را به درستي نديده‌اند و انواع بيماري تنفسي رهاورد اين ريزگردها بوده است، تهران با اندکي آلودگي هوا به دليل هجوم ريزگردها تعطيل مي شود و خدمات رايگان ارائه مي گردد، اما استان و شهرستان تنها تهران نيست.

وي در ادامه خطاب به وزير بهداشت، از مشکلات بهداشت و درمان حوزه انتخابيه خود سخن گفت و تصريح کرد: آقاي وزير بهداشت، آيا از وضعيت اسفبار بيمارستان شادگان که تنها نام بيمارستان را به يدک مي‌کشد و در واقع از ارائه خدمات پزشکي در حد درمانگاه است، اطلاع داريد، پس شما را از کمبودها باخبر مي‌کنم، کمبود متخصص، آمبولانس، کادر پرستاري، دستگاه‌هاي دياليز و کمبود تجهيزات اتاق عمل، از جمله مشکلاتي است که بيماران اين استان با آن دست و پنجه نرم مي‌کنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: جوانان ، شادگان ، نفتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.