سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

قطعات سخت افزاری بر کارایی همدیگر اثر گذار هستند

یک کارشناس فروش محصولات رایانه ای گفت: قطعات سخت افزاری رایانه بر کارایی همدیگر اثر گذار هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

معراج هلشی گفت: ارتقاء و به روز رساني قطعات يک سيستم کامپيوتري دسکتاپ آن هم در اوضاع و احوال فعلي بازار کاري بس دشوار است، اين سختي زماني محسوس تر مي شود که بخواهيد محصول مورد نظر را با توجه به نوع کاربرد و نياز خود خريداري کنيد.

هلشی افزود: SSD (مخفف Solid State Drive) نسل جديد تجهيزات ذخيره سازي به شمار مي آيد و مهم ترين نکته در آنها، سرعت بالاي انتقال اطلاعات است. سرعت دستيبابي به اطلاعات در اين نوع درايوها به هيچ عنوان با هارد ديسک ها قابل قياس نبوده و علاوه بر اين، سرعت دسترسي به اطلاعات به دليل عدم وجود تکنولوژي ديسک هاي چند لايه و استفاده از هد براي دستيابي به اطلاعات، در سطح بسيار بالايي قرار دارد.

وی گفت: ورود SSD ها به بازار موجب شد تا کساني که خواهان سرعت بالا در امر نقل و انتقال اطلاعات هستند، به سراغ اين درايوها بروند. سر و صدا و توليد گرما نيز در اين سري به طور کامل حذف شده است.

هلشی در پاسخ به این سوال که چگونه مي توان کارکرد درايوهاي SSD را چند پله ارتقاء داد؟ گفت: با افزايش ميزان RAM این کار انجام می گیرد و در ادامه خواهيم ديد که يک سيستم مجهز به 16 گيگابايت RAM چگونه يک سيستم داراي 4 گيگابايت RAM را مغلوب مي کند. رم يکي از بخش هاي مهم و حياتي يک سيستم است که توجه به پارامترهاي آن (زمان تاخير، فرکانس و ظرفيت) مي تواند تاثير مستقيمي بر کارايي نهايي داشته باشد. از مزاياي يک حافظه RAM ايده آل مي توان به بارگزاري سريع سيستم، اجراي برنامه هاي مختلف در کمترين زمان ممکن و ارسال بي وقفه دستورات دريافت شده از سوي پردازنده مرکزي اشاره کرد.

وی ادامه داد: براي اثبات اين مسئله، از سيستمي شامل پردازنده Intel core i7-3770K، مادربورد Gigabyte Z77X-UD3h WiFi، حافظه Corsair Vengeance 2×8GB DDR3 1600 CL10، کارت گرافيک Sapphire HD 7870 Flex، درايو Samsung PM810 و منبع تغذيه Seasonic X-760 استفاده کرده ايم. همچنين تست ها در دو مرحله انجام گرفته اند. مرحله نخست، نتايج بر مبناي 4 گيگابايت RAM و در مرحله دوم نتايج بر اساس 16 گيگابايت RAM به ثبت خواهند رسيد.

هلشی گفت: اجراي برنامه 3ds Max 2012 به همراه 10 عکس با کيفيت 1080×1440 پيکسل که در این تست سرعت در سیستم 16گیگابایتی برابر با 281.3مگابایت ودر سیستم با رم 4 گیگابایتی برابر با 393.4مگابایت است که هرچه این رقم پاین تر باشد نشانه سرعت بیشتری است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، قطعات ، سخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.