سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

افزایش وقوع طلاق در آذربایجان غربی

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: میزان وقوع طلاق در آذربایجان غربی در سال 1391 نسبت به سال 1390 افزایش یافته است.

محمد جوان در گفت‌و‌گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: در سال 1391 به تعداد 5 هزار و 433 مورد طلاق ثبت شد، در حالی که در طول سال 1390 به تعداد 4 هزار و 876 مورد طلاق به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه میزان وقوع طلاق در سال گذشته نسبت به سال 1390 حدود 11 ممیز 4 دهم درصد رشد داشته است، افزود: مسئولان نهادهای فرهنگی و خانواده‌ها باید این قبیل هشدارها را جدی گرفته و برای تحکیم بنیاد خانواده تلاش کنند.

جوان به کم بودن میزان وقوع طلاق در کشورمان در مقایسه با سایر مناطق دنیا به ویژه کشورهای توسعه‌یافته، اشاره کرد و گفت: میزان وقوع طلاق در ایران اسلامی در مقایسه با سایر کشورها بسیار کم است، ولی با این وجود باید بیش از پیش برای استحکام و قوام خانواده‌ها تلاش شود.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان غربی با اظهار به اینکه با توجه به فرهنگ و دین‌مان طلاق امری پذیرفتنی نیست، اظهار داشت: اقدامات مطالعاتی و پژوهشی در این راستا با مشارکت‌ نهادهای فرهنگی و اجتماعی یابد انجام گیرد، تا به این ترتیب همه خانواده‌های ایرانی زندگی شیرین و آرامی را تجربه کنند.

وی با اشاره به اینکه باید جوانان را برای انجام سنت پیغمبر اکرم (ص) ترغیب کنیم، خاطرنشان کرد: ازدواج و تشکیل خانواده جوانان را در مقابل آسیب‌های اجتماعی مصون می‌کند، پس باید برای بسترسازی در این زمینه اقدام کرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.