سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يک کارشناس سياست خارجي:

اتحاديه اروپا به حق آزادي ملت و حفاظت از کشورها پشت کرده است

يک کارشناس سياست خارجي با اشاره به اقدام اتحادیه اروپا در قراردادن نام حزب الله در فهرست گروهکهای تروریستی گفت: اتحاديه اروپا با قراردادن شاخه نظامي حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی، در واقع به حق آزادي ملت و حفاظت از سرزمين کشورها پشت مي‌کند.

مصيب نعيمي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدام اتحاديه اروپا در قراردادن شاخه نظامي حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌هاي تروريستي گفت: رژيم صهيونيستي و آمريکا در تصميم‌گيري و اعلام مواضع اتحاديه اروپا نفوذ دارند و بدون شک اين اتحاديه زيرفشار آمریکا و رژيم اشغالگر قدس چنين اقدامي را انجام داده است.

وي تصريح کرد: اتحاديه اروپا از طرفي شاخه نظامي حزب‌الله را در فهرست گروه‌هاي تروريستي قرار داده و از سوي ديگر حزب‌الله را به مذاکره دعوت کرده که اين امر، مبيّن تناقض آشکار در مرکز تصميم‌گيري اين اتحاديه است.

وي با بيان اينکه اقدام اخير اتحاديه اروپا هيچ فايده‌اي براي اين سازمان ندارد، اظهار داشت: اروپايي‌ها مي‌دانند که حزب‌الله براي آزادسازي سرزمين خود مبارزه مي‌کند و در سال 2006 که رژيم صهيونيستي به لبنان تجاوز کرد، بسياري از ملت‌هاي اروپايي عليه رژيم صهيونيستي تظاهرات کردند.

نعيمي با بيان اينکه اقدام اخير اتحاديه اروپا به موقعيت سياسي و اقتصادي این اتحادیه ضربه وارد مي‌کند، بيان داشت: اتحاديه اروپا با قراردادن شاخه نظامي حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی، در واقع به حق آزادي ملت و حفاظت از سرزمين کشورها پشت مي‌کند، به همين خاطر بسياري از نخبگان اروپايي به اين تصميم اعتراض کرده‌اند.

وي ادامه داد: رژيم صهيونيستي اين تصميم اتحاديه اروپا را يک پيروزي براي خود مي‌داند، چرا که اين رژيم پشت صحنه اتخاذ اين تصميم است.

نعيمي با اشاره به اينکه حزب‌الله لبنان کابوسي براي رژيم صهيونيستي است، افزود: هم‌اکنون کشورهاي مالت و ايتاليا با اين تصميم اتحاديه اروپا مخالف هستند و معتقدند اين اقدام با واقعيات لبنان در تضاد است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان کرد: خوشحالي رژيم صهيونيستي نشان مي‌دهد که اين تصميم توسط اروپايي‌ها گرفته نشده و پشت پرده آن لابي صهيونيستي در اتحاديه اروپا است.

انتهای پیام/

برچسب ها: لبنان ، اتحادیه ، اروپا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.