سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كردستان/

27 هزار ورزشکار در کردستان از مزایای بیمه ورزشی بهره‌مند هستند

رئیس هیئت پزشکی ورزشی کردستان گفت: امسال تاکنون بیش از 27 هزار ورزشکار از استان کردستان زیرپوشش بیمه ورزشی قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، بابک قطبی امروز اظهار داشت: هیئت پزشکی ورزشی بستر را برای برخورداری ورزشکاران از مزایای بیمه ورزشی در استان فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هیئت پزشکی ورزشی استان و شهرستان‌های تابعه استان آمادگی دارند تا با صدور کارت بیمه ورزشی خدمات مورد نیاز به ورزشکاران نیازمند ارائه کنند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان کردستان یادآور شد: امسال تاکنون کارت بیمه ورزشی برای بیش از 27 هزار و 100 نفر صادر شده و بدون شک این آمار تا پایان سال جاری به بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت.

به گفته قطبی، ورزشکاران بیمه شده با در دست داشتن کارت بیمه ورزشی می‌توانند در صورت لزوم از خدمات درمان، مشاوره، فیزیوتراپی و حتی انجام عمل‌های جراحی برای ورزشکارانی که در حین ورزش دچار آسیب شده‌اند، استفاده نمایند.

وی تصریح کرد: هیئت پزشکی ورزشی استان کردستان به تبع از فدراسیون، علاوه بر کمک به درمان و رفع آسیب‌دیدگی ورزشکاران در حین تمرینات و یا برگزاری مسابقات، مانع از گرایش ورزشکاران به استفاده از داروهای نیروزا می‌شود.

به گفته قطبی، انجام تست‌های ورزشی از ورزشکاران زمینه‌ای برای تامین سلامت آنان بوده و کمک می‌کند تا ورزشکار با بدنی کاملا آماده و طبیعی به میدان مسابقات و کسب عنوان‌های برتر راه یابد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان کردستان خاطرنشان کرد: اگرچه ورزشکاران استان توانمند و با کسب مقام‌های بین‌المللی این موضوع را اثبات کرده‌اند، باید همواره از مصرف داروهای ممنوعه خودداری کنند و با تمرین و ممارست عنوان‌های برتر مسابقات را از آن خود کنند.

وی همچنین از افزایش آمار بیمه‌شدگان ورزشی کردستان خبر داد و آن را نشان از افزایش اعتماد ورزشکاران به هیئت پزشکی ورزشی عنوان کرد.

به گفته رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان کردستان، این هیئت در راستای انجام وظیفه ذاتی خویش در قبل و حین انجام مسابقات در کنار ورزشکاران حاضر بوده و برای تامین سلامت آنان از هیچ تلاشی دریغ نورزیده است.

قطبی متذکر شد: تیم‌های پزشکی این هیئت در مسابقات برگزار شده در استان حضور یافته و ورزشکاران آسیب‌دیده را مداوا می‌کنند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: در صورتی که ورزشکاری در حین مسابقات آسیب ببیند و نیاز به عمل جراحی و یا بستری داشته باشد، توسط هیئت به مراکز درمانی و یا فدراسیون معرفی خواهند شد./ج1

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.