سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم بزرگداشت بهرام سارنگ در فرهنگسراي ارسباران

مراسم بزرگداشت زنده ياد بهرام سارنگ 19 مرداد در حالي برگزار خواهد شد كه خوانندگاني چون رشيد وطن دوست و وحيد تاج در اين مراسم به ياد سارنگ به اجرا خواهند پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني موسيقي ايران(ناي)، مراسم بزرگداشت زنده ياد بهرام سارنگ خواننده فقيد كشورمان كه از شاگردان اسماعيل مهرتاش و محمود كريمي محسوب مي شد 19 مرداد در فرهنگسراي ارسباران برگزار خواهد شد.

از جمله برنامه هاي اين مراسم مي توان به اجراي گروه سه نفره اي به خوانندگي رشيد وطن دوست و با همراهي يك نوازنده تار و يك نوازنده كمانچه اشاره كرد.

اين در حالي است كه وحيد تاج خواننده جوان موسيقي ايراني نيز اجرايي ديگري را با يك گروه اهوازي به سرپرستي ابراهيم ابراهيمي در فضاي موسيقي دستگاهي ايران اجرا خواهد كرد.

همچنين برگزاري چند سخنراني و به روي صحنه بردن يك اجراي دونوازي سنتور و تنبك از ديگر برنامه هايي است كه براي مراسم بزرگداشت زنده ياد بهرام سارنگ در نظر گرفته شده است.

بهرام سارنگ خواننده خوش صداي موسيقي ايراني، 18 شهريور ماه 1391 پس از گذراندن يك دوره بيماري سرطان دار فاني را در امريكا وداع گفت و پيكرش توسط خانوده اش براي خاكسپاري به ايران منتقل شد.

بهرام سارنگ متولد 1330 در میانه بود و با موسیقی از طریق برنامه گل های رادیو آشنا شد. او در ۱۳سالگی به آموختن ویولن پرداخت و همزمان با مقدمات تئوری موسیقی آشنا شد، ۱۵ ساله بود که نخستین اجرای آواز در صحنه را تجربه کرد و در ۱۷ سالگی آوازش از رادیو تبریز پخش شد.

در سال ۱۳۵۰ به تهران آمد و ردیف های آوازي را از محمود کریمی و اسماعیل مهرتاش فراگرفت و در سال ۱۳۵۶ آواز او از رادیو ایران پخش شد. از سال ۱۳۶۷ همکاری خود را با انجمن موسیقی ایران و واحد موسیقی رادیو و تلویزیون و گروه های موسیقی آغـاز كرد و کنسرت های فراوانی را در ایران و خارج از کشور برگزار کرد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.