سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت/

آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای 2 هزار نفر در صومعه‌سرا

مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا از آموزش انواع مهارت‌های فنی و حرفه‌ای 2 هزار و 70 نفر در این شهرستان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، کاظم پورنصیری امروز اظهار کرد: کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف از بهترین راه‌های رسیدن به خوداشتغالی و کسب حرفه است.

وی با اشاره به استقبال پرشور مردم صومعه‌سرا در کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای این شهرستان، افزود: این علاقه به ویژه در جوانان برجسته‌تر است. 

* آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای 2 هزار نفر در صومعه‌سرا

مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا اضافه کرد: صومعه‌سرا دارای دو مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران و برادران بوده که انواع مهارت‌های کاربردی لازم به آنها آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای واحد برادران صومعه‌سرا شامل 10 کارگاه آموزشی با 121 دوره آموزشی است، ادامه داد: امسال در این دوره‌ها بالغ بر یک‌هزار و 700 نفر در 32 حرفه آموزشی مهارت می‌بینند.

پورنصیری، آموزش برق، مکانیک، تراشکاری، تأسیسات، آزمایشگاه الکترونیک صنعتی، مدارهای الکتریکی، ورق‌ کاری و جوشکاری، الکترونیک عمومی را از جمله رشته‌های آموزشی عنوان کرد.

وی افزود: اندازه‌‌گیری الکتریکی، کنترل صنعتی و ماشین‌های الکتریکی، صنایع دستی، امور مالی و بازرگانی، هنرهای تجسمی و فناوری اطلاعات از دیگر حرفه‌های آموزشی در کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا است.

مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا، پرورش قارچ، زنبور عسل، پیوند زدن درختان باغی و پرثمر، آموزش گلخانه، کارآفرینی، تعمیر گاه اتومبیل‌های سواری، برق خودرو و تراشکاری را از حرفه‌های آموزشی مرکز فنی و حرفه‌ای برادران ذکر کرد.

وی با اشاره به فعالیت مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران صومعه‌سرا اذعان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مرکز خواهران صومعه‌سرا نیز دارای سه کارگاه آموزشی و 24 دوره مهارتی است.

به گفته پورنصیری، تا پایان امسال بالغ بر 370 نفر در مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران صومعه‌سرا در رشته‌های مختلف آموزش می‌بینند.

وی با تصریح بر اینکه به تمام شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی مهارتی فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا گواهینامه پایان دوره آموزشی اهدا می‌شود، اضافه کرد: افراد واجد شرایط با استفاده از این گواهینامه قادر به اخذ سه میلیون تومان وام خوداشتغالی هستند.

*فعالیت 42 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در صومعه‌سرا

این مسئول از فعالیت بالغ بر 24 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای زیر نظر مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا خبر داد.

مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا گفت: آموزشگاه‌های آزاد مذکور در 25 حرفه مهارتی و حدود 210 دوره به صورت سالانه آموزش می‌بینند.

وی خاطرنشان کرد: امسال در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد صومعه‌سرا تا پایان دوره‌های آموزشی بالغ بر دو هزار و 800 نفر آموزش می‌بینند.

*زندانیان صومعه‌سرا دوره‌های آموزش مهارت فنی را کسب می‌کنند

پورنصیری از برگزاری دوره‌های آموزش فنی و مهارتی ویژه مددجویان زندانی صومعه‌سرا خبر داد و افزود: این زندانیان در رشته‌های جوشکاری، برق ساختمان، تعمیر ادوات کشاورزی و پرورش زنبور عسل مهارت کسب می‌کنند.

وی یادآور شد: امسال 250 نفر از زندانیان صومعه‌سرا به صورت حرفه‌ای در رشته‌های مذکور آموزش می‌بینند که برای تمام آنها گواهی پایان دوره مهارت فنی و حرفه‌ای صادر می‌شود.

*صدور 6 هزار گواهینامه پایان دوره مهارت فنی در صومعه‌سرا

مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا با بیان اینکه آموزش‌های مهارت فنی بین روستاییان این شهرستان برگزار می‌شود، تصریح کرد: بالغ بر 270 نفر از روستانشینان صومعه‌سرایی مشمول این طرح هستند.

وی متذکر شد: امسال شش هزار نفر از متقاضیان و علاقه‌مندان شرکت در دوره‌ها و آزمون‌های فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا گواهینامه پایان دوره آموزشی دریافت می‌کنند./ج1

برچسب ها: مهارت ، آموزش ، زندانی ، مددجو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.