سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با ارسال پیامی از طریق پست الکترونیکی؛

ابوزهري: فتح بين آشتي ملی يا گفتگو با اسرائيل يکي را انتخاب کند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد جنبش فتح ناچار است بین دو گزینه آشتی یا گفتگوی مستقیم با اسرائیل، یکی را انتخاب کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، "سامی ابو زهری" سخنگوی حماس در غزه با ارسال پیامی از طریق پست الکترونیکی اعلام کرد فتح از اظهارات و سخنان تنش آلود علیه حماس استفاده می کند تا بدین ترتیب رسوایی و افتضاح از سرگیری مذاکرات صلح با اسرائیل را که حماس به شدت با آن مخالف است، پنهان کند.

ابو زهری با اعلام این مطلب که فتح ناگزیر است بین پایان دادن به اختلافات و دستیابی به آشتی داخلی بین فلسطینی ها یا ازسرگیری مذاکرات مستقیم صلح با اشغالگران، یکی را انتخاب کند افزود : قطع روابط فتح با حماس برای ما اهمیتی ندارد.

"جان کری" وزیر امور خارجه امریکا جمعه اعلام کرد مذاکره کنندگان ارشد اسرائیل و فلسطین به زودی در واشنگتن باهم ملاقات خواهند کرد.

حماس از زمانی که تشکیلات خودگردان فلسطین در سال 1993 پیمان صلح اسلو با اسرائیل را امضا کرد، با هرگونه مذاکره صلح با اسرائیل مخالفت ورزیده است.

مقامات ارشد فتح به تازگی به حماس اخطار داده اند 14 اوت آخرین فرصت آنان برای قبول آشتی است. عباس قرار است در این تاریخ ، زمانی را برای برگزاری انتخابات اعلام کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.