سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماه مبارک رمضان در "يمن" با فقر و شرايط سخت اقتصادي

ماه مبارک رمضان در "یمن" با تشدید فقر و افزایش قیمت ها همراه شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم ؛ بهای برخی از کالاهای اساسی در یمن در ماه مبارک رمضان افزایش ملموسی داشته است. گزارشی که مرکز مطالعات و آمار اقتصادی فعال در صنعا منتشر کرد قدرت خرید مردم یمن امسال در مقایسه با گذشته چهل درصد کاهش یافته و علت آن افزایش نرخ فقر در این کشور است.

گفتنی است ،مردم یمن در ماه مبارک رمضان در شرایط معیشتی و اقتصادی بسیار سختی زندگی می کنند. شرایط سخت اقتصادی تاثیر بسیار منفی بر قدرت خرید بسیاری از خانواده ها برای فراهم کردن کالاهای مصرفی ضروری در این شهر مبارک گذاشته است. بخش زیادی از شهروندان یمنی از نبود بسیاری از کالاهای اساسی و وفور آن ها در بازار سیاه و همچنین تعطیلی بخش خدمات عمومی گلایه دارند.

در ادامه گزارش یک شهروند یمنی گفت ما در حالی ماه مبارک رمضان را سپری می کنیم که برق نداریم ، گاز نداریم ، کالاهای اساسی و مواد غذایی مورد نیاز کمیاب شده است. ماه مبارک رمضان که باید با خیر و برکت و وفور نعمت همراه باشد برای ما به ماهی سخت و سخت تبدیل شده است.

در ادامه گزارش آمده است کارشناسان بر این باورند که معضل اصلی موجود کاهش قدرت خرید مردم در مقایسه با ماه های مبارک رمضان در سال های گذشته است.

مصطفی نصر رییس مرکز مطالعات و آمار اقتصادی یمن در صنعا در سخنانی در این باره گفت: به تحقیق که اوضاع اقتصادی یمن در شرایط کنونی بسیار سخت و دشوار است. زمانی که ما از نزدیک بازار را رصد کردیم دیدیم که عملا قدرت خرید مردم تا حد زیادی ( چهل تا پنجاه درصد ) کاهش یافته است. بهای برخی از اقلام و کالاها از جمله گندم ، روغن و برخی دیگر از محصولات افزایش نیافته است ولی حقیقت این است که قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

در ادامه گزارش آمده است آن چه که نگرانی مردم را تشدید می کند اخبار درز یافته درباره قصد دولت به افزایش مشتقات نفتی و فراورده های نفتی است. تصمیمی که اجرای آن می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش جنون آمیز بهای خدمات و کالاها در یمن شود.

"احمد سعید شماخ" کارشناس بخش مالی و اقتصادی در یمن گفت: اگر فراورده های نفتی گران شود من معتقدم که نشانه خطرناکی برای وقوع یک فاجعه بشری قطعی در یمن است. این فاجعه می تواند در بعد اجتماعی ، غذایی ، بهداشت و دیگر زمینه ها باشد.

در ادامه گزارش آمده است رمضان نزد مردم یمن از حال و هوای ویژه و جایگاه خاصی برخودار است.

 بسیاری از انان چندین برابر ماه های دیگر در این ماه هزینه می کنند.
برچسب ها: یمن ، رمضان ، فقر ، بین الملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.