سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدابير اتخاذ شده در مرز رفح فقط جنبه امنيتي دارد

سفیر مصر در رام الله گفت: همه تدابیری که در مرز مشترک مصر با نوار غزه اتخاذ شده است تدابیر فوق العاده امنیتی برای حمایت از امنیت ملی مصر است و هدف ضربه زدن به ساکنان نوار غزه نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری آکی ایتالیا ؛"یاسر عثمان" گفت: مصر از مواضع فلسطینیان مقیم غزه در حمایت از قاهره تقدیر می کند اما معتقدیم گاه تحرکاتی در مرز رفح مشاهده می شود که به روابط خوب میان مردم فلسطین و مصر آسیب می رساند چنانچه هم زمان با حمایت ساکنان نوار غزه از مردم مصر صداهایی از این منطقه شنیده می شود که هدف آنها تحریک علیه مصر و ارتش مصر است و می توان این صداها را در چارچوب توطئه علیه کشور مصر ارزیابی کرد.

وی افزود: چنین تحرکات مشکوکی سبب شده است تا قاهره مجبور شود تدابیر ویژه ای را در مرز مشترک با نوار غزه به اجرا بگذارد.

"یاسر عثمان" با اشاره به اقدام جمعه گذشته برخی از فلسطینیان در نصب عکس محمد مرسی بر سردر مسجد الاقصی، و برپایی تظاهرات در حمایت از مرسی، بهره برداری از مسجد الاقصی را برای اهداف سیاسی تقبیح کرد و افزود: مسجد الاقصی رمز وحدت فلسطینیان، جهان عرب و جهان اسلام در رویارویی با اشغالگران اسرائیلی است در نتیجه نباید این مکان مقدس را در مسیر اهداف سیاسی به کار گرفت.

سفیر مصر در رام الله ادامه داد:موضع دولت و مردم مصر حمایت از قضیه فلسطین است. مصر در پشتیبانی از فلسطین در محافل بین المللی جدی است زیرا فلسطین را قلب مردم و دولت مصر می دانیم.

وی نوار غزه را یکی از اولویت های مصر خواند و گفت:نوار غزه فراتر از گروه های سیاسی فلسطینی است، این منطقه با روابطی تاریخی به مصر پیوند می خورد در نتیجه قاهره همچنان برای شکستن محاصره نوار غزه و متوقف ساختن تجاوزات اسرائیل علیه اهالی این بخش از فلسطین تلاش خواهد کرد.
برچسب ها: مصر ، فلسطین ، رفح ، بین الملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.