سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير آموزش و پرورش در جشن نمادين هوشمند سازي مدارس شهر تهران :

سند تحول بنيادين ميثاق ملي است /مديريت تحولي موجب اشتياق در انجام فعاليت ها مي شود

وزير آموزش و پرورش ، مديريت تحولي را موجب ايجاد اشتياق و نشاط در انجام امور و فعاليت ها دانست و از سند تحول بنيادين به عنوان ميثاق ملي نام برد .

به  گزارش  خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ حميد رضا حاجي بابايي پيش از ظهر امروز طي بازديد از جشن نمادين هوشمند سازي مدارس شهر تهران در جمع فرهنگيان تهراني با تبريك ولادت كريم اهل بيت حضرت امام حسن مجتبي (عليه السلام ) گفت : جايگاه ويژه آموزش  و پرورش ايجاب مي كرد كه در معرض يك تحول بنيادين عظيم قرار گيرد.

وي ، اين تحول را يك راه و ريل گذاري خواند و افزود : آنچه در طي اين 4 سال اتفاق افتاد ، مربوط به زير ساخت هاي تحول بنيادين بود.

وزير آموزش و پرورش ، اقدامات بزرگ انجام شده در سال هاي اخير توسط فرهنگيان را موجب  نشان داده شدن جايگاه آموزش و پرورش و اقتدار آن توصيف و تصريح كرد : مهم ترين كاري كه در آموزش و پرورش دنبال شد ، تغيير نگاه بود.

وي با اشاره به اين مطلب كه معلمان در طول تاريخ عزت مند بوده اند ، يادآور شد : گرچه اين عزت مندي همواره وجود داشته است اما نگاه جامعه به معلم عزت مندانه نبود و بايد اصلاح مي شد.

دكتر حاجي بابايي ، اقدامات تحولي آموزش و پرورش را آغازي بر تغيير نگاه و ايجاد تحول بنيادين در اين وزارتخانه دانست و اظهار كرد : بايد مرز بين تفكر و انديشه تحول بنيادين با اقدامات را از يكديگر جدا ساخت.

وي ادامه داد : صحبت هايي كه ما تحت عنوان تحول بنيادين بيان مي كنيم با آن چه در محيط بيرون اتفاق مي افتد ، تفاوت دارد كه گاه مرز ميان اين دو در جامعه در نظر گرفته نمي شود.

دكتر حاجي بابايي ، تفكر تحول بنيادين در هوشمند سازي را با استمداد از آيه اي از قرآن كه مي  فرمايد؛ « روزي كه خداوند شما را به اين دنيا آورد ، هيچ نمي دانستيد ، او به شما چشم ، گوش ، دل به عنوان مركز فهم و ... بخشيد تا تعبد ، تعقل و انديشه كنيد»  گفت : استفاده از فناوري هاي جديد به معناي استفاده از تمامي امكانات يك انسان در امر يادگيري است.

وي متذكر شد : فناوري هاي جديد ، حضور 5 تا 10 درصدي دانش آموزان  در  كلاس را به حضوري 70 درصدي مي رساند ، شوق در كلاس را افزايش مي دهد و استفاده از حس شنوايي را به سمت بهره گيري از حواس ديگر مانند بينايي ، قدرت تفكر و جست و جوگري سوق مي دهد.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اين مطلب كه طي 4 سال گذشته در كشور فقط 300 الي 400 مدرسه در ظاهر كار نرم افزاري مي كرد ، اضافه كرد : امسال هوشمند سازي 36 هزارمدرسه در كشور آغاز شده است و نقدهايي كه در اين زمينه وجود دارد همه در حوزه عمل است كه بسيار هم زيباست.

وي ، تحريم هاي استكبار عليه نظام مقدس اسلامي ايران را مانعي بر پايه جشن هوشمندسازي براي تمامي كلاس ها دانست و تصريح كرد : تخصيص اعتبار 40 ميليارد توماني نرم افزاري دراثر تحريم هاي دشمن به 4 ميليارد تومان تنزل يافت و اين موضوع موجب شد ، سرعت دلخواه در انجام اين امر متناسب با برنامه ريزي هاي صورت گرفته حاصل نشود./جم

برچسب ها: مدیریت ، تحول ، فعالیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.