سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

صلح امام حسن(ع) باطن معاویه را روشن کرد

قائم مقام رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: صلح امام حسن مجتبی(ع) باطن معاویه و یزید را برای مردم روشن کرد و سبب شد بصیرت مردم افزایش پیدا کند و زمینه‌ای برای قیام اباعبدالله الحسین(ع) فراهم شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام محمود رجبی ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: با توجه به شرایطی که امام حسن مجتبی(ع) در آن قرار داشت، صلح مناسب‌ترین موضع‌گیری در برابر طاغوت آن زمان بود.

وی با اشاره به شبهه مطرح شده در زمینه انکار امامت امام حسن(ع) گفت: در روایتی نقل شده امام حسن(ع) و امام حسین(ع) چه قیام کنند یا قیام نکنند امام هستند بنابراین این روایت تأیید کننده امامت این امام بزرگوار است.

قائم مقام رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) دارای یارانی بود که همه هستی خود را در طبق اخلاص قرار داده و مطیع امام بودند ولی در دوران امام حسن مجتبی(ع) برخی افراد بصیرت کافی نداشتند.

وی با بیان اینکه پیشوای دوم شیعیان با پذیرفتن صلح از اسلام دفاع کرد گفت: در بین لشکریان امام نفوذی‌های معاویه حضور داشتند بنابراین شرایط برای جنگ این امام بزرگوار وجود نداشت.

قائم مقام رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: صلح امام حسن مجتبی(ع) باطن معاویه و یزید را برای مردم روشن کرد و سبب افزایش بصیرت مردم شد تا زمینه‌ای برای قیام اباعبدالله الحسین(ع) فراهم شود./س

برچسب ها: قم ، صلح ، امام ، حسن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.